پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

تغذیه و پوست

اگر به دنبال یک پوست شفاف و سالم هستید مطلب فوق را بخوانید .
پوست بدن بخصوص صورت یکی از مهمترین نقاط برای تشخیص بیماری و یا مشکلات درونی بدن است به همین علت به علائم و واکنشهای آن باید بسیار دقت کرد . لکه و چروکیدگی پوست ، تیرگی پوست و .. هرکدام نشانه ی کمبود یکسری موادمغذی و یا علائم یکسری از بیماریها را نشان میدهد .امروزه تاثیر تغذیه بر ارگانهای بدن بر هیچکس پوشیده نیست . پوست هم یکی از آن مواردیست که با تغذیه ی صحیح میتوان به شادابی و شفافیت آن کمک کرد .

مصرف بالای میوه ها و سبزیجات به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارند باعث شفافیت و درخشانی پوست صورت میشوند . روغن زیتون ، بادام ، گردو ، کنجد منابع غنی ویتامین E طبیعی هستند و باعث پرشدن بافت صورت میشوند به همین علت مصرف این خوراکی ها در حد اعتدال و با توجه به نیاز روزانه توصیه میشود .

تیرگی ها و یا کبودی هایی که بر روی پوست بدن ایجاد میشوند با کمک ویتامین C و ویتامین K قابلیت تسریع در بهبودی دارند . میوه ها و سبزیجات بخصوص سبزیجات برگ تیره مثل اسفناج منابع اصلی این دو ویتامین هستند .ویتامین ث به خودی خود باعث کلاژن سازی و سفت تر شدن بافت صورت میشود . مصرف منابع طبیعی ویتامین ث در کنار مکمل درمانی البته زیر نظر پزشک میتواند در سفت تر شدن بافت بدن بسیار موثر باشد .

سلنیوم باعث افزایش خاصیت کلاژن سازی و جلوگیری از پیر شدن و چروک شدن بافت پوست بخصوص صورت میشود . ماهی ، غذاهای دریایی ، حبوبات و غلات منابع غنی سلنیوم هستند .یک نکته ی مهم که شاید بسیاری از افراد به آن توجهی ندارند حفظ رطوبت بافت صورت است ! این رطوبت با شستشوی بیش از اندازه ی صورت میسر نمیشود و این کار نتیجه ی عکس نیز دارد چون باعث از بین رفتن یک لایه چربی محافظتی روی پوست میشود به همین دلیل مصرف یک مرطوب کننده ی مناسب برای تمام افراد با هر جنس و سنی توصیه میشود .
در مبحث بعدی به ماسکهای خوراکی و خانگی مناسب برای بافت صورت اشاره خواهیم کرد .

M


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
همه چیز درباره افزایش وزافراط در مصرف زولبیا بامبی عارضه ترین رژیم لاغریخنک کننده ای برای تابستارژیم سیب زمینیسبوس برنج و مزایای آنمنابع غذایی غنی از کلسیمچه ویتامینی در زمان روزه هر آنچه درباره رشد قد بایامگا 3 و تاثیراتش بر روی برنج کته یا آبکشخشکی دهانرژیم شوکسطح ویتامین دی بدنت رو برمهمترین علل چاقی شکمیسوابق تحصیلی و علمیچه کسانی نیاز به مولتی وییائسگی را راحت طی کنایا میتوان چاقی خود را بهدلیل گرسنگی بیش از حدرژیم غذایی DASHفقر آهنشکر قهوه ایمکمل های مناسب برای رشد قچه کسانی به افزایش وزن نیکلیه ی سنگ ساز و تغذیهاختلال عصبی خوری چیست؟تفاوت های رژیم فستیگ و رودلایل چاقی کودکانرژیم غذایی ورزشکارانفلفل و لاغریصبحانه و فواید آنمکمل های چربی سوز و عوارضنوع پخت چقد بر روی کالری کم آبی در ماه رمضاناختلالات هورمونی در خانمتفاوت کربوهیدرات ساده و دلایل رها کردن رژیمرژیم غذایی سندروم شوگرنفواید شیر مادرعلل چاقی شکمینیاز ورزشکاران به مکمل هکمبود ویتامین دی و چاقیاز چه زمانی به برنامه غذاتوصیه های غذایی در کیست تدیابت و تغذیهراه های افزایش اشتهاعلل ایجاد سلولیت و راه هامضرات مصرف گوجه سبزنکات مهم روزه داریاسترس و چاقیتوصیه هایی جهت افزایش وزدیر خوابیدن و چاقیراه های تامین آب مورد نیالاغری با دمنوش؟ آره یا نهعمل اسلیو برای چه کسانی لمعرفی دستگاه های لاغرینکات تغذیه ای بعد از جراحکالری خوراکی های معروف ماصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه مادر و آلرژی شیرخودانه چیاراه های جلوگیری از لاغری لاغری با دارو ممنوععوامل تشدید کننده میگرننفخ معده و گاز روده از چه نکات تغذیه ای در مصرف کورکاهش وزن مهمتر است یا کاهاصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه و فاویسمدانه چیا و لاغریراهکارهایی برای رفع پف صلاغری در طی شیردهیعوارض مصرف بیش از حد کافئنقرس و پرهیز های غذاییچاقی و هورمون های جنسیکاهش وزن پایداربه اندازه کافی آب بنوشیدتغذیه و فشار خوندارودرمانی یا رژیم درمانرابطه آب خوردن و لاغریمقایسه نوشابه رژیمی و نوعوارض رژیم های کم کالرینقش تغذیه در آلزایمزنان سفید یا نان سبوس دارگلوتن و بیماری سلیاکبهترین ورزش ها برای کاهش تغذیه و میگرندر طی روز چه مقدار قند و شرابطه سرعت غذا خوردن و چامقدار مورد نیاز آب روزانغذاهای کاهنده اشتهانقش دتاکس واتر در لاغریچرا همیشه گرسنه ام؟پیاده رویی و چربی سوزیبهترین ورزش هابرای لاغریتغذیه و پوستدستور پخت نان کتوزمان مصرف مکمل ها و راه همقدار مجاز کاهش وزن طی یکنمونه ی رژیم ماه رمضانچرا هرچی ورزش می کنم لاغرپروبیوتیک چیست؟بهترین رژیم کدام است؟تغذیه و بارداریزرده تخم مرغ رو بخورم یا منابع امگا 3نمونه رژیم شوک سه روزهچرا بدن کم آب می شود ؟آیا مصرف میوه در رژیم آزابهترین زمان مصرف ویتامینتغذیه و ریزش موروغن زیتون فرابکر یا تصفسلیاک چیست؟منابع غذایی آهن را به سبدچند نکته کاربردی برای لاچرا دچار چاقی شکمی هستم؟آب خوردن و لاغریبی اشتهاییتغذیه در آلودگی هوارژیم های بسیار کم کالریسیروز کبدی چیستمنابع غذایی حاوی آهنچه نوع لاغری ای مناسب استهمه چیز درباره ی روغن کنجآشنایی با پروبیوتیکبی اشتهایی عصبی و راهکارتغذیه در زمان اسهالرژیم های تک خوریساقه طلایی و لاغریمنابع غذایی سرشار از امگچه هورمون هایی باعث میشه دستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو