پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

تغذیه و میگرن

عوامل غذایی تشدیدکننده میگرن عبارتند از :
1- گلوتامات : نمک یا اسیدآمینه ای که در بافت های عصبی موجود است. این ماده در محصولات آماده شده به میزان زیادی وجود دارد. به این منظور باید برچسب روی محصولات را به دقت مطالعه کرد. این ماده در کنسروهای متفاوت و غذاهای یخی وجود دارد.

2- آمین ها : بعضی غذاهای حاوی آمین ها ، فعال کننده رگ ها هستند و به نظر می رسد آغازگر انقباض رگ های خونی در مغز باشند. گمان می رود تیرآمین و فنیل اتیل آمین دو ماده اصلی مسبب این مشکل باشند. اگرچه سایر آمین ها نیز ممکن است اثرات مشابهی داشته باشند . در زیر به بررسی منابع برخی آمین ها می پردازیم. تیرآمین(tyramine) در الکل، برخی پنیرهای مانده ، میوه ها وسبزی های کال و فاسد، خوراک کلم ، مخمرها ، انواع آجیل ، ماهی شور ، کنسرو شاه ماهی ، خامه ترش ، آواکادو ، سوسیس های تخمیری و گوشت های مانده یا چرب وجود دارد. فنیل اتیل آمین(phenylethylamine) در کاکائو، شکلات، پنیرو مواد غذایی ای که دارای این سه خوراکی هستند یافت می شود. اکتوپامین((octopamine در مرکباتی مثل لیمو پرتقال ، گریپ فروت و غیره یافت می شود. مواد غذایی نامبرده از گروه آمین ها باعث افزایش آزاد شدن سروتونین در مغز می شود و اعصاب مغز را تحریک کرده همچنین ایجاد سردرد می کند.

3- مس : گمان می رود که مس در متابولیسم آمین های فعال کننده رگ ها (vasoactive ) نقش داشته باشد و احتمال بروز حمله میگرن را افزایش دهد . آجیل ها ، شکلات ، جوانه گندم و صدف خوراکی از منابع غذایی حاوی مس به شمار می روند . پرتقال و گریپ فروت و نارنگی باید از رژیم غذایی حذف شوند . زیرا مرکبات جذب روده ای مس را افزایش می دهند و ممکن است در فرآیند آغاز حمله های میگرن نقش داشته باشند.

4- کافئین : زیاد مصرف کردن و یا کاهش کافئین در بدن نیز در تشدید میگرن موثر است . همچنین ترک ناگهانی مصرف چای و قهوه ، که هر دو کافئین دارند ، ممکن است در برخی اشخاص مستعد ، زمینه ساز بروز میگرن باشد.

5- مواد غذایی چرب و سرخ شده : مواد چرب و مواد غذایی ای که با روغن زیاد سرخ می شوند عامل تشدید میگرن هستند.

6- نیتریت : سوسیس و گوشت نمک سود که به آن ها ماده نگه دارنده نیتریت افزوده شده است ، نباید مصرف شود ، چون می توانند عامل بروز میگرن در افراد مستعد باشند.

غذاهای مفید در مورد بیماران مبتلا به میگرن به شرح زیر می باشد. مرغ ، خروس و بوقلمون از دسته غذاهای کم چرب و غنی از پروتئین هستند. مصرف غذاهای پروتئینی منجر به نوسان میزان قند خون نمی شود. گمان می رود که کمبود میزان قند خون از جمله عوامل میگرن است. غذاهای پروتئین دار نظیر تخم مرغ ، گوشت گاو وحبوبات باید در هر وعده غذایی گنجانده شود. مصرف میان وعده های حاوی پروتئین فراوان نیز مفید است . سیب، گلابی ، گیلاس ، زردآلو و انگور میوه هایی هستند که مصرف آن ها موجب افزایش منظم قند خون می شود این میوه ها میان وعده های غذایی بسیار خوبی برای حفظ و کنترل قند خون هستند. حلیم جو، نان چاودار و حبوباتی نظیر لوبیا قرمز، عدس سبز و قرمز، نخود ولوبیا همگی دارای فیبرهای محلول بوده و به تثبیت قند خون کمک می کنند. این غذاها منابع خوب کربوهیدرات بوده و حبوبات نیز منابع خوب پروتئین هستند.

M


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه نوع لاغری ای مناسب استهمه چیز درباره افزایش وزامگا 3 و تاثیراتش بر روی تفاوت های رژیم فستیگ و رودلایل چاقی کودکانرژیم غذایی ورزشکارانعلل ایجاد سلولیت و راه هامنابع امگا 3چه هورمون هایی باعث میشه هر آنچه درباره رشد قد بایایا میتوان چاقی خود را بهتفاوت کربوهیدرات ساده و دلایل رها کردن رژیمراه های افزایش اشتهاعمل اسلیو برای چه کسانی لمنابع غذایی آهن را به سبدچه ویتامینی در زمان روزه یائسگی را راحت طی کناختلالات هورمونی در خانمتوصیه های غذایی در کیست تدیابت و تغذیهراه های تامین آب مورد نیاعوامل تشدید کننده میگرنمنابع غذایی حاوی آهنچه کسانی نیاز به مولتی ویکلیه ی سنگ ساز و تغذیهاز چه زمانی به برنامه غذاتوصیه هایی جهت افزایش وزدیر خوابیدن و چاقیراه های جلوگیری از لاغری عوارض مصرف بیش از حد کافئمنابع غذایی سرشار از امگچه کسانی به افزایش وزن نیکم آبی در ماه رمضاناسترس و چاقیتغذیه مادر و آلرژی شیرخودانه چیاراهکارهایی برای رفع پف صعوارض رژیم های کم کالریمنابع غذایی غنی از کلسیمنوع پخت چقد بر روی کالری کمبود ویتامین دی و چاقیاصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه و فاویسمدانه چیا و لاغریرابطه آب خوردن و لاغریغذاهای کاهنده اشتهامهمترین علل چاقی شکمینکات مهم روزه داریاصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه و فشار خوندارودرمانی یا رژیم درمانرابطه سرعت غذا خوردن و چامکمل های مناسب برای رشد قنکات تغذیه ای بعد از جراحکالری خوراکی های معروف مبه اندازه کافی آب بنوشیدتغذیه و میگرندر طی روز چه مقدار قند و شزرده تخم مرغ رو بخورم یا فقر آهننکات تغذیه ای در مصرف کورکاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین ورزش ها برای کاهش تغذیه و پوستدستور پخت نان کتوسلیاک چیست؟فلفل و لاغریمضرات مصرف گوجه سبزچاقی و هورمون های جنسیکاهش وزن پایداربهترین رژیم کدام است؟تغذیه و بارداریسیروز کبدی چیستفواید شیر مادرنقرس و پرهیز های غذایینان سفید یا نان سبوس دارگلوتن و بیماری سلیاکبهترین زمان مصرف ویتامینتغذیه و ریزش موروغن زیتون فرابکر یا تصفساقه طلایی و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا همیشه گرسنه ام؟پیاده رویی و چربی سوزیبی اشتهاییتغذیه در آلودگی هوارژیم های بسیار کم کالریسبوس برنج و مزایای آنلاغری با دمنوش؟ آره یا نهسوابق تحصیلی و علمینقش دتاکس واتر در لاغریچرا هرچی ورزش می کنم لاغرپروبیوتیک چیست؟بی اشتهایی عصبی و راهکارتغذیه در زمان اسهالرژیم های تک خوریسطح ویتامین دی بدنت رو برلاغری با دارو ممنوعلاغری در طی شیردهینمونه ی رژیم ماه رمضانچرا بدن کم آب می شود ؟آیا مصرف میوه در رژیم آزابی عارضه ترین رژیم لاغریخنک کننده ای برای تابستارژیم سیب زمینیشکر قهوه ایمقایسه نوشابه رژیمی و نونمونه رژیم شوک سه روزهچرا دچار چاقی شکمی هستم؟آب خوردن و لاغریبرنج کته یا آبکشخشکی دهانرژیم شوکصبحانه و فواید آنمقدار مورد نیاز آب روزانچند نکته کاربردی برای لاافراط در مصرف زولبیا بامدلیل گرسنگی بیش از حدرژیم غذایی DASHعلل چاقی شکمیدستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو