پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

توصیه هایی جهت افزایش وزن

تغذیه مناسب و ورزش به افزایش وزن کمک می کند. با وجود آنکه بسیاری از مردم به دنبال رژیم های لاغری هستند، اما در مقابل بسیاری نیز به دنبال رژیم هایی برای اضافه وزن هستند.در این مطلب به بررسی یک روش برای افزایش وزن می پردازیم.قبل از مطالعه توصیه های موجود در این مطلب، توجه کنید که اگر به کمبود وزن جدی دچار هستید یا به دنبال یک برنامه غذایی صحیح هستید، باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید. آنچه در اینجا خواهید خواند، تنها توصیه هایی مفید و بی ضرر برای تغییر برنامه تغذیه و فعالیت شما است نه یک دستور غذا یا رژیم. عمل کردن به نکات زیر موجب میشود به تدریج وزنتان اضافه شود، اما فراموش نکنید که اضافه شدن وزن با چاقی ( انباشته شدن چربی ) متفاوت است، پس داشتن یک برنامه ورزشی مناسب، به قوی شدن و شکل گیری ماهیچه ها کمک میکند و برای شما اندامی متناسب به ارمغان می آورد.
فراموش نکنید که در بعضی مناطق بدن ماند شکم، خواه ناخواه چربی اندکی جمع خواهد شد که به تدریج با ورزش و تغذیه صحیح از بین خواهد رفت.همانطور که میدانید، اضافه کردن وزن کار آسانی نیست، به خصوص اگر شما صاحب بدنی باشید که به طور ژنتیک لاغر است.در چنین افرادی، هضم سریع غذا موجب میشود که افزایش وزن به کندی صورت بگیرد. کلید حل مشکل، در تغییر برنامه غذایی و فعالیت بدنی است.

در اینجا به 5 نکته مهم اشاره میکنیم :
1. مقدار کالری مصرفی خود را در یک روز عادی اندازه بگیرید. هیچ یک از برنامه های غذایی خود را تغییر ندهید و مانند هر روز غذا میل کنید و کالری آن را محاسبه کنید. این کار، مهمترین قدم در افزایش وزن است. در ساعت مشخصی از روز(صبح یا شب) خود را وزن کنید.
2. در روز بعد از اندازه گیری، 500 کالری به مقدار کالری مصرفی خود اضافه کنید. برای مثال اگر شما در روز 2000 کالری مصرف میکردید، از این روز تا آخر هفته، روزی 2500 کالری مصرف کنید. به جای خوردن سه وعده غذای مفصل یا خرده خوری در طی روز، این میزان کالری را بین 5 تا 6 وعده غذا تقسیم کنید و هر 2 تا 3 ساعت یک بار غذا میل کنید.
3. ورزشهای وزنه برداری (از دمبلهای کوچک گرفته تا کار با دستگاههای وزنه برداری) انجام دهید. این هم یکی از مهمترین مراحل افزودن صحیح وزن است و باید به طور صحیح انجام شود. اگر فرصت ندارید که هر روز به باشگاه بروید، چند جلسه حرکات ساده و قابل انجام دادن در خانه را با مربی تمرین کنید و سپس در خانه به ورزش ادامه دهید.
4. در پایان هفته، خود را وزن کنید. خواهید دید که در طی یک هفته در حدود یک تا یک و نیم کیلوگرم به وزن شما اضافه شده است. به این ترتیب شما در طول یک ماه بین 4 تا 6 کیلو سنگین تر خواهید شد.
5. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در بعضی مواقع، وزنه شما افزایش وزنی را نشان نخواهد داد، در چنین مواقعی باید به مقدار غذای خود بیافزایید، در نتیجه، اگر پس از دو هفته، افزایش وزن شما متوقف شد، 250 کالری دیگر به میزان غذای روزانه خود بیافزایید. این کار را هر بار که دچار وقفه دو هفته ای شدید انجام دهید.

و چند توصیه دیگر
1. از چربی ها دوری کنید! هرچند که هدفتان اضافه کردن وزن است، اما قرار نیست چاق و نا متناسب شوید. پس از چیپس و شیرینی، غذاهای آماده و سرخ کردنی ها دوری کنید. در عوض عادت کنید که از پروتئینهای کم چربی، سبزیجات و میوه استفاده کنید. اگر مشکل قند ندارید، مصرف کمپوتهای خانگی ( بدون مواد نگهدارنده ) ، شربت و آب میوه شیرین ، خامه و بستنی برای افزایش میزان کالری روزانه بلامانع است.
2. آب بنوشید ! شما باید حداقل روزی 1.5 لیتر آب بنوشید، این مقدار آب زیادی است و برای تنظیم سوخت و ساز بدنتان و اضافه شدن وزن شما لازم است.
3. خواب را فراموش نکنید. این ساده ترین مرحله است که غالبا به آن کم توجهی میشود. حداقل خواب شب شما باید 8 ساعت باشد.

M


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چرا هرچی ورزش می کنم لاغرآیا مصرف میوه در رژیم آزادارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برسوابق تحصیلی و علمیمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟آب خوردن و لاغریتفاوت های رژیم فستیگ و رودر طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایفقر آهننقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟افراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و صبحانه و فواید آنفلفل و لاغرینقش دتاکس واتر در لاغریامگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست تروغن زیتون فرابکر یا تصفعلل چاقی شکمینمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزایا میتوان چاقی خود را بهتوصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های بسیار کم کالریعلل ایجاد سلولیت و راه هالاغری با دمنوش؟ آره یا نهلاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و میگرنرژیم های تک خوریعمل اسلیو برای چه کسانی للاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه و بارداریرژیم شوکعوامل تشدید کننده میگرنمقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض مصرف بیش از حد کافئمقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه کمبود ویتامین دی و چاقیاصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاعوارض رژیم های کم کالریمقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیبه اندازه کافی آب بنوشیدتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیاغذاهای کاهنده اشتهامنابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش خنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری منابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟خشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورکاهش وزن پایداربهترین زمان مصرف ویتامیندلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیگلوتن و بیماری سلیاکبی اشتهاییدلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپیاده رویی و چربی سوزیبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیاساقه طلایی و لاغریمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟پروبیوتیک چیست؟برنج کته یا آبکشدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آندستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو