پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

کاهش وزن پایدار

کاهش وزن یکی از سخت ترین کارها برای هر فردی است و از آن سخت تر پایدار ماندن این کاهش وزن است. برای یک کاهش وزن پایدار چه کنیم؟
برای اغلب ما رژیم گرفتن و کاهش وزن همیشه مانند یک مسیر رفت و برگشت است. هر قدر بیشتر تلاش می کنیم، به همان میزان وزن بدن بیشتر بالا می رود. اما تحقیقات اخیر پی به دلیل این روند رفت و برگشتی یو-یو شکل برده است.محققان دانشگاه کلرادو 75 هزار فرد را که از یک رژیم کاهش وزن کم هزینه (TOPS) پیروی میکردند طی 7 سال مورد بررسی قرار داده و دریافتند که حدود نیمی از این افراد در سال اولکاهش وز ن چشمگیری داشتند. و از آن مهم تر 62 درصد از این افراد توانستند این کاهش وزن را به مدت 7 سال حفظ کنند.

این برنامه تنها به سه دلیل ساده به این خوبی کار می کند: کم هزینه است به همین دلیل هر فردی می تواند از آن استفاده کند، قابل تحمل است و به همین دلیل فرد می تواند آن را به مدت طولانی اجرا کند، و همچنین با کمک دیگران صورت می گیرد و به همین دلیل افراد مدام آموزش می بینند و انگیزه لازم را برای ادامه رژیم دریافت می کنند.درحالی که ممکن است همه افراد به این رژیم دسترسی نداشته باشند، اما بااین حال می توانند از رازها و راهکارهای آن بهره ببرند. به این ترتیب شما نیز قادر خواهید بود از کاهش و افزایش وزن مداوم رهایی یابید.

زمانی برای ورزش
در این رژیم افراد در گروه های مختلف قرار می گیرند. شما نیز می توانید از باشگاه برای قرار گرفتن در گروه استفاده کنید. حتی می توانید قرارهای خود با دوستانتان را در باشگاه تنظیم کنید. درعین حال که باهم گپ می زنید، می توانید ورزش هم بکنید. همچنین در تحقیقی محققان 4 هزار زوج را مورد بررسی قرار داده و دریافتند که زوج ها باهم رژیم می گیرند و ورزش می کنند، بیشتر از سایرین به آن مداومت خواهند داشت. به یاد داشته باشید که یک فنجان چای بعد از ورزش تأثیر آن را دوچندان می کند.

برنامه غذایی مشخص
اگر یک برنامه غذایی مشخص داشته باشید بهتر می توانید به کاهش وزن خود کمک کنید. متخصصان می گویند اگر خودتان برای خود برنامه غذایی بریزید بهتر می توانید آن را اجرا کنید. مثلاً من با خودم قرار گذاشته ام که تا یک ساعت بعدازاینکه صبح از خواب بیدار شدم، حتماً چیزی بخورم. سپس هر 4 تا 5 ساعت یک بار چیزی می خورم و دو ساعت قبل از خوابیدن نیز خوردن را تعطیل می کنم.

سرودی برای کاهش وزن
آموزش و حمایت، از اصلی ترین نیازهای این برنامه غذایی هستند، اما شما خود می توانید مربی خود شوید. شما می توانید برای خود یک جمله شخصی داشته باشید که درزمانی که این رژیم را دارید آن جمله را برای خود تکرار کنید تا به شما قوت قلب بدهد. جمله ای شبیه به این شاید به کارتان بیاید “من هر روز احساس توان و سلامت بیشتر می کنم”. افکاری که در مورد ظاهر و پیشرفت شما هستند می توانند تأثیرگذارتر باشند. تکرار جملاتی ازاین دست می تواند استرس شما را کاهش داده و ذهن شما را به روی نقاط مثبت روند کاهش وزن تان متمرکز کند.

بشقاب های قرمز و کوچک
همان گونه که می دانید هرقدر بشقاب بزرگ تری داشته باشید به همان میزان نیز غذای بیشتری می کشید. همچنین طبق تحقیقات به عمل آمده افرادی که از بشقاب ها و لیوان های قرمز استفاده می کنند معمولاً میل کمتری به مصرف نوشابه و میان وعده خواهند داشت.

استراتژی کربوهیدرات
اگر کاملاً کربوهیدرات ها را از وعده های غذایی خود حذف کنید، خیلی سریع وزنتان کم می شود، اما درعین حال ممکن است با یک حس بدی مواجه شوید که به دلیل آن نتوانید به راحتی به کارهای روزانه خود برسید. کربوهیدرات ها برای بدن بسیار ضروری هستند و مغز و سیستم عصبی برای آنکه بتواند به خوبی کار کند به آن احتیاج خواهد داشت. حذف کربوهیدرات سبب می شود تا هرگونه بافت ماهیچه ای برای تولید انرژی مورد متابولیسم قرار بگیرد. تا زمانی که از کربوهیدرات ها به درستی استفاده کنید مشکلی برایتان پیش نخواهند آورد.

محدودیت کالری
به خاطر داشته باشید که نباید بیش از 1500 کالری در روز مصرف کنید. هر روز این مسئله را برای خود یادآوری کرده و کالری های مصرفی خود را به خاطر بسپارید. حتی اگر می توانید از یک دوست یا همسر خود بخواهید تا هر روز این مسئله را به شما یادآوری کند.

قانون پنج دقیقه
بیکار بودن می تواند برای بدن مضر باشد. راهی پیدا کنید تا بتوانید به غیر از خوردن به راهی دیگر دست ها و ذهن خود را درگیر کنید. بررسی ها نشان داده است که دل ضعفه معمولاً بین 5 تا 10 دقیقه و حتی گاهی 3 دقیقه طول خواهد کشید. بنابراین کمی نفس عمیق بکشید و کمی راه بروید تا برطرف شود. اما اگر واقعاً گرسنه بودید و برطرف نشد، بدون اینکه احساس گناه کنید چیزی بخورید.

M


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آشنایی با پروبیوتیکبی اشتهایی عصبی و راهکارتغذیه در زمان اسهالرژیم های تک خوریساقه طلایی و لاغریمنابع غذایی سرشار از امگچه هورمون هایی باعث میشه همه چیز درباره ی روغن کنجافراط در مصرف زولبیا بامبی عارضه ترین رژیم لاغریخنک کننده ای برای تابستارژیم سیب زمینیسبوس برنج و مزایای آنمنابع غذایی غنی از کلسیمچه ویتامینی در زمان روزه همه چیز درباره افزایش وزامگا 3 و تاثیراتش بر روی برنج کته یا آبکشخشکی دهانرژیم شوکسطح ویتامین دی بدنت رو برمهمترین علل چاقی شکمیسوابق تحصیلی و علمیچه کسانی نیاز به مولتی ویهر آنچه درباره رشد قد بایایا میتوان چاقی خود را بهدلیل گرسنگی بیش از حدرژیم غذایی DASHفقر آهنشکر قهوه ایمکمل های مناسب برای رشد قچه کسانی به افزایش وزن نییائسگی را راحت طی کناختلال عصبی خوری چیست؟تفاوت های رژیم فستیگ و رودلایل چاقی کودکانرژیم غذایی ورزشکارانفلفل و لاغریصبحانه و فواید آنمکمل های چربی سوز و عوارضنوع پخت چقد بر روی کالری کلیه ی سنگ ساز و تغذیهاختلالات هورمونی در خانمتفاوت کربوهیدرات ساده و دلایل رها کردن رژیمرژیم غذایی سندروم شوگرنفواید شیر مادرعلل چاقی شکمینیاز ورزشکاران به مکمل هکم آبی در ماه رمضاناز چه زمانی به برنامه غذاتوصیه های غذایی در کیست تدیابت و تغذیهراه های افزایش اشتهاعلل ایجاد سلولیت و راه هامضرات مصرف گوجه سبزنکات مهم روزه داریکمبود ویتامین دی و چاقیاسترس و چاقیتوصیه هایی جهت افزایش وزدیر خوابیدن و چاقیراه های تامین آب مورد نیالاغری با دمنوش؟ آره یا نهعمل اسلیو برای چه کسانی لمعرفی دستگاه های لاغرینکات تغذیه ای بعد از جراحاصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه مادر و آلرژی شیرخودانه چیاراه های جلوگیری از لاغری لاغری با دارو ممنوععوامل تشدید کننده میگرننفخ معده و گاز روده از چه نکات تغذیه ای در مصرف کورکالری خوراکی های معروف ماصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه و فاویسمدانه چیا و لاغریراهکارهایی برای رفع پف صلاغری در طی شیردهیعوارض مصرف بیش از حد کافئنقرس و پرهیز های غذاییچاقی و هورمون های جنسیکاهش وزن مهمتر است یا کاهبه اندازه کافی آب بنوشیدتغذیه و فشار خوندارودرمانی یا رژیم درمانرابطه آب خوردن و لاغریمقایسه نوشابه رژیمی و نوعوارض رژیم های کم کالرینقش تغذیه در آلزایمزنان سفید یا نان سبوس دارکاهش وزن پایداربهترین ورزش ها برای کاهش تغذیه و میگرندر طی روز چه مقدار قند و شرابطه سرعت غذا خوردن و چامقدار مورد نیاز آب روزانغذاهای کاهنده اشتهانقش دتاکس واتر در لاغریچرا همیشه گرسنه ام؟گلوتن و بیماری سلیاکبهترین ورزش هابرای لاغریتغذیه و پوستدستور پخت نان کتوزمان مصرف مکمل ها و راه همقدار مجاز کاهش وزن طی یکنمونه ی رژیم ماه رمضانچرا هرچی ورزش می کنم لاغرپیاده رویی و چربی سوزیبهترین رژیم کدام است؟تغذیه و بارداریزرده تخم مرغ رو بخورم یا منابع امگا 3نمونه رژیم شوک سه روزهچرا بدن کم آب می شود ؟پروبیوتیک چیست؟بهترین زمان مصرف ویتامینتغذیه و ریزش موروغن زیتون فرابکر یا تصفسلیاک چیست؟منابع غذایی آهن را به سبدچند نکته کاربردی برای لاچرا دچار چاقی شکمی هستم؟آیا مصرف میوه در رژیم آزاآب خوردن و لاغریبی اشتهاییتغذیه در آلودگی هوارژیم های بسیار کم کالریسیروز کبدی چیستمنابع غذایی حاوی آهنچه نوع لاغری ای مناسب استدستگاه های لاغریخاطراتمقالاتیادداشت هااخباركرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو