پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

نکات تغذیه ای در مصرف کورتون ها

کورتون‌ها داروهایی هستند که هورمون‌های مشابه آن‌ها در بدن انسان به طور طبیعی برای مقابله با استرس، جراحت و بیماری ترشح می‌شوند.

افزایش دفع پتاسیم از بدن و احتمال کمبود پتاسیم یکی از عوارض مصرف این نوع داروها است. بنابراین بهتر است کسانی که به مدت طولانی کورتون مصرف می‌کنند، از مواد غذایی غنی از پتاسیم بیشتر استفاده کنند. پتاسیم عمدتاً به مقدار زیاد در میوه‌ها و سبزی‌ها خصوصاً موز، کیوی، آلو، گوجه فرنگی، سیب زمینی و بروکلی و نیز در انواع گوشت قرمز، گوشت پرندگان و ماهی و همچنین در برخی انواع مغزها مانند پسته و بادام وجود دارد.

. با توجه به اینکه کورتیکواستروئیدها باعث کاهش جذب و افزایش دفع کلسیم می‌شوند، کمبود این عنصر در کسانی که از این داروها استفاده می‌کنند، رخ می‌دهد و در نتیجه این افراد به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند. بنابراین کسانی که از این نوع داروها مصرف می‌کنند، باید از منابع لبنیات استفاده کنند.

افزایش بی رویه اشتها از دیگر عارضه های جانبی کورتون است و به همین دلیل به کسانیکه تحت درمان با کورتون قرار دارند توصیه میشود که غذاهای کم کالری مصرف کنند.

کسانی که در رژیم کاهش وزن هستند اما کورتن هم مصرف می کنند باید انتظار کمتری از خود داشته باشند چون کورتن آب بدن را جمع می کند و بدن پُف می کند.

p


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و میگرنرژیم های تک خوریعمل اسلیو برای چه کسانی للاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه و بارداریرژیم شوکعوامل تشدید کننده میگرنمقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض مصرف بیش از حد کافئمقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه کمبود ویتامین دی و چاقیاصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاعوارض رژیم های کم کالریمقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیبه اندازه کافی آب بنوشیدتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیاغذاهای کاهنده اشتهامنابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش خنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری منابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟خشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورکاهش وزن پایداربهترین زمان مصرف ویتامیندلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیگلوتن و بیماری سلیاکبی اشتهاییدلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپیاده رویی و چربی سوزیبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیاساقه طلایی و لاغریمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟پروبیوتیک چیست؟برنج کته یا آبکشدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آنچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآیا مصرف میوه در رژیم آزادارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برسوابق تحصیلی و علمیمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟آب خوردن و لاغریتفاوت های رژیم فستیگ و رودر طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایفقر آهننقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟افراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و صبحانه و فواید آنفلفل و لاغرینقش دتاکس واتر در لاغریامگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست تروغن زیتون فرابکر یا تصفعلل چاقی شکمینمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزایا میتوان چاقی خود را بهتوصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های بسیار کم کالریعلل ایجاد سلولیت و راه هالاغری با دمنوش؟ آره یا نهدستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو