پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

تغذیه و بارداری

تغذیه در بارداری باید سالم و طبقرژیم غذایی بارداریاستاندارد بوده و به مقدار کافی باشد تا رشد و نمو کودک به خوبی انجام شود. الکل و بارداری با هم نمی‌سازند. هیچ کس دقیقاً نمی‌داند حتی کمترین مقدار الکل چه اثرات مضر بالقوه‌ای را می‌تواند روی جنین در حال رشد داشته باشد. در بارداری باید تنوع در رژیم غذایی رعایت شود.

وعده‌های روزانه توصیه شده شامل ۶ تا ۱۱ وعده نان و غلات، ۲ تا ۴ وعده میوه، ۴ وعده یا بیشتر سبزیجات، ۴ وعده لبنیات و ۳ وعده منابع پروتئینی است. انتخاب غذاهای غنی از فیبر مانند نان های سبوس دار، غلات، لوبیا، ماکارونی، برنج و همچنین میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی بارداری ضروری است.

حداقل چهار وعده لبنیات و غذاهای غنی از کلسیم در روز بخورید و بنوشید تا در این دوران ۱۰۰۰-۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در رژیم روزانه خود دریافت کنید. جنین در حال رشد برای رشد به مقدار قابل توجهی کلسیم نیاز دارد. اگر برای تأمین نیازهای کودک خود در تغذیه دوران بارداری خود کلسیم کافی مصرف نکنید، بدن کلسیم را از استخوان های شما می‌گیرد، باعث کاهش توده استخوانی و افزایش خطر پوکی استخوان می‌شود.

هر روز حداقل یک منبع خوب فولات مانند سبزیجات برگ سبز تیره ، گوشت گوساله و حبوبات (لوبیای لیما ، لوبیای سیاه ، نخود چشم سیاه و نخود) انتخاب کنید.

در رژیم غذایی بارداری بیش از ۳۰۰ میلی گرم در روز کافئین نخورید.

p


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
به اندازه کافی آب بنوشیدخنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری مقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه بهترین ورزش ها برای کاهش خشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیکالری خوراکی های معروف مبهترین رژیم کدام است؟دلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین زمان مصرف ویتامیندلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامنابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن پایداربی اشتهاییدانه چیاساقه طلایی و لاغریمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورگلوتن و بیماری سلیاکبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آنسوابق تحصیلی و علمیمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیبرنج کته یا آبکشدارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟در طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟آیا مصرف میوه در رژیم آزاتفاوت های رژیم فستیگ و روصبحانه و فواید آنچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریتفاوت کربوهیدرات ساده و روغن زیتون فرابکر یا تصفعلل ایجاد سلولیت و راه هافقر آهنمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟افراط در مصرف زولبیا بامتوصیه های غذایی در کیست ترژیم های بسیار کم کالریعمل اسلیو برای چه کسانی لفلفل و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های تک خوریعوامل تشدید کننده میگرننقش دتاکس واتر در لاغریایا میتوان چاقی خود را بهتغذیه و بارداریرژیم شوکعوارض مصرف بیش از حد کافئلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض رژیم های کم کالریلاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاغذاهای کاهنده اشتهالاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیامقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصول صحیح اندازگیری وزندستگاه های لاغرییادداشت هااخبارخاطراتمقالاتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو