پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

کالری خوراکی های معروف ماه رمضان

هر ساله با شروع ماه رمضان، بازار خوراکی هایی مانند آش،حلیم، زولبیا و بامیه داغ میشود. در این مقاله به بررسی کالری هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

داشتن یک رژیم غذایی درست و اصولی برای همه افراد روزه دار واجب و ضروری است. چه برای جلوگیری از تغییرات وزنی و چه برای حفظ سلامتی و گدراندن راحت تره این دوران. تصور میشود در طی ماه رمضان خود به خود بدن دچار کاهش وزن شود اما اینچنین نیست و به علت پرخوری در زمان افطار تا سحر بسیاری از افراد دچار افزایش وزن پس از پایان این ماه میشوند.

هر قاشق حلیم معادل 40 کیلوکالری و هر کاسه حلیم (حدود 8 قاشق ) معادل 320 کالری است ! حتی لازم به ذکر است در بسیاری از مراکز برای جذب مشتری و خوشمزه تر شدن حلیم ،میزان چربی آن را بسیار بالا میبرند و به همین ترتیب کالری آن به 400 کیلو کالری هم ارتقا پیدا میکند! این حجم از کالری برای وعده ی افطار یا سحر یک روزه دار مقدار بسیار زیادی محسوب میشود !

آش یکی دیگر از خوراکیهای محبوب در ماه مبارک رمضان است که معمولا در سفره ی افطار چیده میشود .هر کاسه آش(6 قاشق) بسته به نوع و مواد اولیه ای که دارد از 250 تا 340 کالری را در بر میگیرد . پس اش هم جزو آن دسته از مواد غذایی پرکالری در ماه رمضان قرار میگیرد . بخصوص اگر در رژیم های لاغری و کاهش وزن هستید باید بدانید مصرف این خوراکی ها در وعده های افطار و سحر باعث میشود در پایان ماه رمضان تمام زحمات شما برای کاهش وزن از بین برود و بیهوده باشد !

زولبیا و بامیه را از عادات غذایی ماه رمضان در خانه ی خود جدا کنید ! این دو ماده غذایی سم های شیرین و خوش رنگ و طعمی هستند که متاسفانه در تمام این 30 روز در خانه ها به وفور یافت میشوند . قند ساده و شکر و روغنی که در تهیه ی این شیرینیها بکار رفته است بدن شما را نسبت به انسولین مقاوم کرده و حتی در صورت مصرف بالا مشکلات قند خون ایجاد میکنند . اگر در رژیم هستید شما باید بدانید این دو ماده دقیقا همان علت اصلی شکست رژیم شما در پایان ماه رمضان محسوب میشوند !

M


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آب خوردن و لاغریبرنج کته یا آبکشخشکی دهانرژیم شوکصبحانه و فواید آنمقایسه نوشابه رژیمی و نونمونه رژیم شوک سه روزهچرا دچار چاقی شکمی هستم؟افراط در مصرف زولبیا بامدلیل گرسنگی بیش از حدرژیم غذایی DASHعلل چاقی شکمیمقدار مورد نیاز آب روزانچند نکته کاربردی برای لاامگا 3 و تاثیراتش بر روی تفاوت های رژیم فستیگ و رودلایل چاقی کودکانرژیم غذایی ورزشکارانعلل ایجاد سلولیت و راه هامقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه نوع لاغری ای مناسب استهمه چیز درباره افزایش وزایا میتوان چاقی خود را بهتفاوت کربوهیدرات ساده و دلایل رها کردن رژیمراه های افزایش اشتهاعمل اسلیو برای چه کسانی لمنابع امگا 3چه هورمون هایی باعث میشه هر آنچه درباره رشد قد باییائسگی را راحت طی کناختلالات هورمونی در خانمتوصیه های غذایی در کیست تدیابت و تغذیهراه های تامین آب مورد نیاعوامل تشدید کننده میگرنمنابع غذایی آهن را به سبدچه ویتامینی در زمان روزه کلیه ی سنگ ساز و تغذیهاز چه زمانی به برنامه غذاتوصیه هایی جهت افزایش وزدیر خوابیدن و چاقیراه های جلوگیری از لاغری عوارض مصرف بیش از حد کافئمنابع غذایی حاوی آهنچه کسانی نیاز به مولتی ویکم آبی در ماه رمضاناسترس و چاقیتغذیه مادر و آلرژی شیرخودانه چیاراهکارهایی برای رفع پف صعوارض رژیم های کم کالریمنابع غذایی سرشار از امگچه کسانی به افزایش وزن نیکمبود ویتامین دی و چاقیاصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه و فاویسمدانه چیا و لاغریرابطه آب خوردن و لاغریغذاهای کاهنده اشتهامنابع غذایی غنی از کلسیمنوع پخت چقد بر روی کالری اصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه و فشار خوندارودرمانی یا رژیم درمانرابطه سرعت غذا خوردن و چامهمترین علل چاقی شکمینکات مهم روزه داریکالری خوراکی های معروف مبه اندازه کافی آب بنوشیدتغذیه و میگرندر طی روز چه مقدار قند و شزرده تخم مرغ رو بخورم یا فقر آهنمکمل های مناسب برای رشد قنکات تغذیه ای بعد از جراحکاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین ورزش ها برای کاهش تغذیه و پوستدستور پخت نان کتوسلیاک چیست؟فلفل و لاغرینکات تغذیه ای در مصرف کورکاهش وزن پایداربهترین رژیم کدام است؟تغذیه و بارداریسیروز کبدی چیستفواید شیر مادرمضرات مصرف گوجه سبزچاقی و هورمون های جنسیگلوتن و بیماری سلیاکبهترین زمان مصرف ویتامینتغذیه و ریزش موروغن زیتون فرابکر یا تصفساقه طلایی و لاغرینقرس و پرهیز های غذایینان سفید یا نان سبوس دارپیاده رویی و چربی سوزیبی اشتهاییتغذیه در آلودگی هوارژیم های بسیار کم کالریسبوس برنج و مزایای آنلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنقش تغذیه در آلزایمزچرا همیشه گرسنه ام؟پروبیوتیک چیست؟بی اشتهایی عصبی و راهکارتغذیه در زمان اسهالرژیم های تک خوریسطح ویتامین دی بدنت رو برلاغری با دارو ممنوعسوابق تحصیلی و علمینقش دتاکس واتر در لاغریچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآیا مصرف میوه در رژیم آزابی عارضه ترین رژیم لاغریخنک کننده ای برای تابستارژیم سیب زمینیشکر قهوه ایلاغری در طی شیردهینمونه ی رژیم ماه رمضانچرا بدن کم آب می شود ؟دستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو