پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

مقدار مورد نیاز آب روزانه

همه ما بارها درباره ی اهمیت نوشیدن آب کافی شنیده ایم. بخش عظیمی از وزن بدن ما را آب تشکیل داده است و بسیاری از فعالیت ها و مکانیسم های بدن احتیاج به آب دارند. خوردن آب کافی اهمیت بسیار بالایی دارد.

همیشه گفته شده است که باید هر فردی روزانه 8 لیوان آب بنوشد . اما طبق آخرین مطالعات و تحقیقات ، چنین پیشنهاد شده است که هر مرد متوسط باید روزانه 13 لیوان و هر خانم متوسط باید 9 لیوان آب بنوشد . اما مقدار آب مورد نیاز برای هر فرد حتما باید با توجه به شرایط خود فرد اعم از ترکیب بدنی و همچنین سطح فعالیت بدنی و محیط زندگی وی تعیین شود.

آب ، 60 درصد وزن بدن ما را تشکیل می دهد و برای عملکرد اندام های ما ضروری است . علاوه بر نیازهای مکانیسمی بدن به آب ما روزانه مقدار متغیری آب در طی تنفس ، تعریق و ادرار از دست می دهیم ، پس نوشیدن آب کافی ضروری است . اگر بیش از حد آب از دست دهید ،بدن دچار دهیدراسیون یا کم آبی خطرناک میشود و علایمی همچون خستگی ، سردرد و بیحالی رخ خواهد داد و حتی شاید شما راهی بیمارستان شوید !

اگر بیرون کار می کنید و یا ورزش می کنید لازم است که نصف لیوان الی دو لیوان (بسته به مقدار فعالیتی که دارید) بیشتر از بقیه افراد هم وزن خود آب بنوشید . در تابستان هم به آب بیشتری نیاز دارید . اگر بیمار هستید ، اسهال و استفراغ دارید و یا به هر دلیلی بدن شما بیش از سایر افراد آب از دست می دهد ، باید بیشتر از بقیه آب بنوشید . و یا اگر محیط زندگی شما آب و هوای گرم و خشک دارد باید مقدار آب مصرفی خودتون رو افزایش بدید. پس هیچگاه نمی توانیم مطلقا بگوییم که هر فرد باید در روز چند لیوان آب مصرف کند .

بهترین روش نوشیدن آب این است که همواره یک بطری آب در کنارتان باشد و هر یک ربع یکبار چند جرعه بنوشید.

m


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مکمل های مناسب برای رشد قنکات تغذیه ای بعد از جراحکالری خوراکی های معروف مبه اندازه کافی آب بنوشیدتغذیه و میگرندر طی روز چه مقدار قند و شزرده تخم مرغ رو بخورم یا فقر آهننکات تغذیه ای در مصرف کورکاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین ورزش ها برای کاهش تغذیه و پوستدستور پخت نان کتوسلیاک چیست؟فلفل و لاغریمضرات مصرف گوجه سبزچاقی و هورمون های جنسیکاهش وزن پایداربهترین رژیم کدام است؟تغذیه و بارداریسیروز کبدی چیستفواید شیر مادرنقرس و پرهیز های غذایینان سفید یا نان سبوس دارگلوتن و بیماری سلیاکبهترین زمان مصرف ویتامینتغذیه و ریزش موروغن زیتون فرابکر یا تصفساقه طلایی و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا همیشه گرسنه ام؟پیاده رویی و چربی سوزیبی اشتهاییتغذیه در آلودگی هوارژیم های بسیار کم کالریسبوس برنج و مزایای آنلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنقش دتاکس واتر در لاغریچرا هرچی ورزش می کنم لاغرپروبیوتیک چیست؟بی اشتهایی عصبی و راهکارتغذیه در زمان اسهالرژیم های تک خوریسطح ویتامین دی بدنت رو برلاغری با دارو ممنوعسوابق تحصیلی و علمینمونه ی رژیم ماه رمضانچرا بدن کم آب می شود ؟آیا مصرف میوه در رژیم آزابی عارضه ترین رژیم لاغریخنک کننده ای برای تابستارژیم سیب زمینیشکر قهوه ایلاغری در طی شیردهینمونه رژیم شوک سه روزهچرا دچار چاقی شکمی هستم؟آب خوردن و لاغریبرنج کته یا آبکشخشکی دهانرژیم شوکصبحانه و فواید آنمقایسه نوشابه رژیمی و نوچند نکته کاربردی برای لاافراط در مصرف زولبیا بامدلیل گرسنگی بیش از حدرژیم غذایی DASHعلل چاقی شکمیمقدار مورد نیاز آب روزانچه نوع لاغری ای مناسب استهمه چیز درباره افزایش وزامگا 3 و تاثیراتش بر روی تفاوت های رژیم فستیگ و رودلایل چاقی کودکانرژیم غذایی ورزشکارانعلل ایجاد سلولیت و راه هامقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه هورمون هایی باعث میشه هر آنچه درباره رشد قد بایایا میتوان چاقی خود را بهتفاوت کربوهیدرات ساده و دلایل رها کردن رژیمراه های افزایش اشتهاعمل اسلیو برای چه کسانی لمنابع امگا 3چه ویتامینی در زمان روزه یائسگی را راحت طی کناختلالات هورمونی در خانمتوصیه های غذایی در کیست تدیابت و تغذیهراه های تامین آب مورد نیاعوامل تشدید کننده میگرنمنابع غذایی آهن را به سبدچه کسانی نیاز به مولتی ویکلیه ی سنگ ساز و تغذیهاز چه زمانی به برنامه غذاتوصیه هایی جهت افزایش وزدیر خوابیدن و چاقیراه های جلوگیری از لاغری عوارض مصرف بیش از حد کافئمنابع غذایی حاوی آهنچه کسانی به افزایش وزن نیکم آبی در ماه رمضاناسترس و چاقیتغذیه مادر و آلرژی شیرخودانه چیاراهکارهایی برای رفع پف صعوارض رژیم های کم کالریمنابع غذایی سرشار از امگنوع پخت چقد بر روی کالری کمبود ویتامین دی و چاقیاصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه و فاویسمدانه چیا و لاغریرابطه آب خوردن و لاغریغذاهای کاهنده اشتهامنابع غذایی غنی از کلسیممهمترین علل چاقی شکمینکات مهم روزه داریاصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه و فشار خوندارودرمانی یا رژیم درمانرابطه سرعت غذا خوردن و چادستگاه های لاغرییادداشت هااخبارخاطراتمقالاتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو