پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

مقدار مورد نیاز آب روزانه

همه ما بارها درباره ی اهمیت نوشیدن آب کافی شنیده ایم. بخش عظیمی از وزن بدن ما را آب تشکیل داده است و بسیاری از فعالیت ها و مکانیسم های بدن احتیاج به آب دارند. خوردن آب کافی اهمیت بسیار بالایی دارد.

همیشه گفته شده است که باید هر فردی روزانه 8 لیوان آب بنوشد . اما طبق آخرین مطالعات و تحقیقات ، چنین پیشنهاد شده است که هر مرد متوسط باید روزانه 13 لیوان و هر خانم متوسط باید 9 لیوان آب بنوشد . اما مقدار آب مورد نیاز برای هر فرد حتما باید با توجه به شرایط خود فرد اعم از ترکیب بدنی و همچنین سطح فعالیت بدنی و محیط زندگی وی تعیین شود.

آب ، 60 درصد وزن بدن ما را تشکیل می دهد و برای عملکرد اندام های ما ضروری است . علاوه بر نیازهای مکانیسمی بدن به آب ما روزانه مقدار متغیری آب در طی تنفس ، تعریق و ادرار از دست می دهیم ، پس نوشیدن آب کافی ضروری است . اگر بیش از حد آب از دست دهید ،بدن دچار دهیدراسیون یا کم آبی خطرناک میشود و علایمی همچون خستگی ، سردرد و بیحالی رخ خواهد داد و حتی شاید شما راهی بیمارستان شوید !

اگر بیرون کار می کنید و یا ورزش می کنید لازم است که نصف لیوان الی دو لیوان (بسته به مقدار فعالیتی که دارید) بیشتر از بقیه افراد هم وزن خود آب بنوشید . در تابستان هم به آب بیشتری نیاز دارید . اگر بیمار هستید ، اسهال و استفراغ دارید و یا به هر دلیلی بدن شما بیش از سایر افراد آب از دست می دهد ، باید بیشتر از بقیه آب بنوشید . و یا اگر محیط زندگی شما آب و هوای گرم و خشک دارد باید مقدار آب مصرفی خودتون رو افزایش بدید. پس هیچگاه نمی توانیم مطلقا بگوییم که هر فرد باید در روز چند لیوان آب مصرف کند .

بهترین روش نوشیدن آب این است که همواره یک بطری آب در کنارتان باشد و هر یک ربع یکبار چند جرعه بنوشید.

m


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه به اندازه کافی آب بنوشیدخنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری مقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیکالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش خشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمنابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟دلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن پایداربهترین زمان مصرف ویتامیندلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورگلوتن و بیماری سلیاکبی اشتهاییدانه چیاساقه طلایی و لاغریسوابق تحصیلی و علمیمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آنمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟برنج کته یا آبکشدارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟آیا مصرف میوه در رژیم آزادر طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریتفاوت های رژیم فستیگ و روصبحانه و فواید آنفقر آهنمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟افراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و روغن زیتون فرابکر یا تصفعلل ایجاد سلولیت و راه هافلفل و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست ترژیم های بسیار کم کالریعمل اسلیو برای چه کسانی لنقش دتاکس واتر در لاغریایا میتوان چاقی خود را بهتوصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های تک خوریعوامل تشدید کننده میگرنلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و بارداریرژیم شوکعوارض مصرف بیش از حد کافئلاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض رژیم های کم کالریلاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاغذاهای کاهنده اشتهامقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیادستگاه های لاغرییادداشت هااخبارخاطراتمقالاتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو