پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

یائسگی را راحت طی کن

دوران یائسگی یکی از دوران مهم زندگی هر خانمی است. در این دوران بدن دچار تغییرات اساسی میشود که آشنایی با این تغییرات بسیار پراهمیت است و حتما باید روش و سبک زندگی خود را با این تغییرات هماهنگ و همسو نمود.یکی از مهمترین کارها در این دوران داشتن یک تغذیه اصولی و درست است زیرا به علت تغییرات هورمونی ایجاد شده در این دوران اکثر خانم ها دچار افزایش وزن و تجمع چربی بخصوص در ناحیه شکمی میشوند . این تغییرات به علت تغییرات هورمونی و در نتیجه کاهش متابولیسم بدن میشود. داشتن یک رژیم غذایی درست و اصولی میتوانند علائم ایجاد شده در این دوران را کنترل کرده و کاهش دهند.

تعدادی از مشکلاتی که در روند یائسگی ممکن است رخ دهد:

_خطر پوکی استخوان مشکلی است که سالها پیش از سن یائسگی، روند آن آغاز میشود و با شروع این دوران سرعت بیشتری به خود میگیرد. نقش ویتامین D در استحکام استخوانها و جذب هرچه بیشتر کلسیم، از بیشترین اهمیت برخوردار است. و توجه به منابع غذایی حاوی کلسیم بسیار مهم است.

_اختلالات خلقی همچون افسردگی، اضطراب، استرس و برهم خوردن خواب از مسائل دیگری است که فرد یائسه با آن درگیر است و ویتامین12 B میتواند بسیاری از این اختلالات را تخفیف دهد و آرامش روحی روانی را برای وی در پی داشته باشد. برای تامین ویتامین12 B در افراد یائسه باید دستکم هفتهای 3 بار و هر بار یک وعده کامل غذایی شامل مرغ، ماهی و تخم مرغ میل شود.

_ریبوفلاوین لیموشیرین یا لیمو ترش، گریپفروت، پرتقال و نارنگی، نقش مهمی در سلامت فرد یائسه به عهده دارد. گر گرفتگی، بی نظمی های قاعدگی، تحریک پذیری واژن ازجمله عوارضی است که با مصرف مقادیر کافی ریبوفلاوین به میزان زیادی کنترل میشود. ازاین رو توصیه میشود روزانه حداقل یک واحد از این میوه به طور منظم مصرف شود.

_خشکی پوست ، خشکی واژن ، دردهای پراکنده سینه از عوارض آزاردهنده دیگری است که برای فرد یائسه زیاد اتفاق می افتد. ازاین رو باید با مصرف کافی ویتامین A جلوی این گونه عوارض را گرفت یا آنها را تخفیف داد. از غذاهایی که حاوی مقادیر کافی ویتامین A هستند، میتوان به جگر تازه، هویج، گوجه فرنگی، سیبزمینی و انواع صیفی جات شامل طالبی و خربزه اشاره کرد. ازاینرو روزانه یک واحد از این نوع غذاها البته با حفظ تنوع روزانه میتواند ویتامین A مورد نیاز را برای فرد تامین کند.

_غذاهای دریایی فراموش نشود. میگو، ماهی، خرچنگ علاوه بر این که حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب امگا 3 هستند، از نظر ترکیبات ید نیز بسیار غنیاند. ید علاوه بر این که از بیماریهای تیروئیدی که در این سن زیاد دیده میشوند، پیشگیری میکند، مانع بروز بیماریهای فیبروکیستیک پستان نیز میشود. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 علاوه بر این که سلامت قلب را تامین میکند، در حفظ سلامت استخوانها نیز نقشی کلیدی دارد. به همین دلیل دست کم 4 بار در هفته یک وعده غذایی کامل از میگو، ماهی یا خرچنگ باید جزو رژیم اصلی فرد یائسه باشد.

M


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نمونه رژیم شوک سه روزهچرا دچار چاقی شکمی هستم؟آب خوردن و لاغریبرنج کته یا آبکشخشکی دهانرژیم شوکصبحانه و فواید آنمقایسه نوشابه رژیمی و نوچند نکته کاربردی برای لاافراط در مصرف زولبیا بامدلیل گرسنگی بیش از حدرژیم غذایی DASHعلل چاقی شکمیمقدار مورد نیاز آب روزانچه نوع لاغری ای مناسب استهمه چیز درباره افزایش وزامگا 3 و تاثیراتش بر روی تفاوت های رژیم فستیگ و رودلایل چاقی کودکانرژیم غذایی ورزشکارانعلل ایجاد سلولیت و راه هامقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه هورمون هایی باعث میشه هر آنچه درباره رشد قد بایایا میتوان چاقی خود را بهتفاوت کربوهیدرات ساده و دلایل رها کردن رژیمراه های افزایش اشتهاعمل اسلیو برای چه کسانی لمنابع امگا 3چه ویتامینی در زمان روزه یائسگی را راحت طی کناختلالات هورمونی در خانمتوصیه های غذایی در کیست تدیابت و تغذیهراه های تامین آب مورد نیاعوامل تشدید کننده میگرنمنابع غذایی آهن را به سبدچه کسانی نیاز به مولتی ویکلیه ی سنگ ساز و تغذیهاز چه زمانی به برنامه غذاتوصیه هایی جهت افزایش وزدیر خوابیدن و چاقیراه های جلوگیری از لاغری عوارض مصرف بیش از حد کافئمنابع غذایی حاوی آهنچه کسانی به افزایش وزن نیکم آبی در ماه رمضاناسترس و چاقیتغذیه مادر و آلرژی شیرخودانه چیاراهکارهایی برای رفع پف صعوارض رژیم های کم کالریمنابع غذایی سرشار از امگنوع پخت چقد بر روی کالری کمبود ویتامین دی و چاقیاصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه و فاویسمدانه چیا و لاغریرابطه آب خوردن و لاغریغذاهای کاهنده اشتهامنابع غذایی غنی از کلسیمنکات مهم روزه داریاصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه و فشار خوندارودرمانی یا رژیم درمانرابطه سرعت غذا خوردن و چامهمترین علل چاقی شکمینکات تغذیه ای بعد از جراحکالری خوراکی های معروف مبه اندازه کافی آب بنوشیدتغذیه و میگرندر طی روز چه مقدار قند و شزرده تخم مرغ رو بخورم یا فقر آهنمکمل های مناسب برای رشد قنکات تغذیه ای در مصرف کورکاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین ورزش ها برای کاهش تغذیه و پوستدستور پخت نان کتوسلیاک چیست؟فلفل و لاغریچاقی و هورمون های جنسیکاهش وزن پایداربهترین رژیم کدام است؟تغذیه و بارداریسیروز کبدی چیستفواید شیر مادرمضرات مصرف گوجه سبزنان سفید یا نان سبوس دارگلوتن و بیماری سلیاکبهترین زمان مصرف ویتامینتغذیه و ریزش موروغن زیتون فرابکر یا تصفساقه طلایی و لاغرینقرس و پرهیز های غذاییچرا همیشه گرسنه ام؟پیاده رویی و چربی سوزیبی اشتهاییتغذیه در آلودگی هوارژیم های بسیار کم کالریسبوس برنج و مزایای آنلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنقش تغذیه در آلزایمزچرا هرچی ورزش می کنم لاغرپروبیوتیک چیست؟بی اشتهایی عصبی و راهکارتغذیه در زمان اسهالرژیم های تک خوریسطح ویتامین دی بدنت رو برلاغری با دارو ممنوعسوابق تحصیلی و علمینقش دتاکس واتر در لاغرینمونه ی رژیم ماه رمضانچرا بدن کم آب می شود ؟آیا مصرف میوه در رژیم آزابی عارضه ترین رژیم لاغریخنک کننده ای برای تابستارژیم سیب زمینیشکر قهوه ایلاغری در طی شیردهیدستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو