پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

یائسگی را راحت طی کن

دوران یائسگی یکی از دوران مهم زندگی هر خانمی است. در این دوران بدن دچار تغییرات اساسی میشود که آشنایی با این تغییرات بسیار پراهمیت است و حتما باید روش و سبک زندگی خود را با این تغییرات هماهنگ و همسو نمود.یکی از مهمترین کارها در این دوران داشتن یک تغذیه اصولی و درست است زیرا به علت تغییرات هورمونی ایجاد شده در این دوران اکثر خانم ها دچار افزایش وزن و تجمع چربی بخصوص در ناحیه شکمی میشوند . این تغییرات به علت تغییرات هورمونی و در نتیجه کاهش متابولیسم بدن میشود. داشتن یک رژیم غذایی درست و اصولی میتوانند علائم ایجاد شده در این دوران را کنترل کرده و کاهش دهند.

تعدادی از مشکلاتی که در روند یائسگی ممکن است رخ دهد:

_خطر پوکی استخوان مشکلی است که سالها پیش از سن یائسگی، روند آن آغاز میشود و با شروع این دوران سرعت بیشتری به خود میگیرد. نقش ویتامین D در استحکام استخوانها و جذب هرچه بیشتر کلسیم، از بیشترین اهمیت برخوردار است. و توجه به منابع غذایی حاوی کلسیم بسیار مهم است.

_اختلالات خلقی همچون افسردگی، اضطراب، استرس و برهم خوردن خواب از مسائل دیگری است که فرد یائسه با آن درگیر است و ویتامین12 B میتواند بسیاری از این اختلالات را تخفیف دهد و آرامش روحی روانی را برای وی در پی داشته باشد. برای تامین ویتامین12 B در افراد یائسه باید دستکم هفتهای 3 بار و هر بار یک وعده کامل غذایی شامل مرغ، ماهی و تخم مرغ میل شود.

_ریبوفلاوین لیموشیرین یا لیمو ترش، گریپفروت، پرتقال و نارنگی، نقش مهمی در سلامت فرد یائسه به عهده دارد. گر گرفتگی، بی نظمی های قاعدگی، تحریک پذیری واژن ازجمله عوارضی است که با مصرف مقادیر کافی ریبوفلاوین به میزان زیادی کنترل میشود. ازاین رو توصیه میشود روزانه حداقل یک واحد از این میوه به طور منظم مصرف شود.

_خشکی پوست ، خشکی واژن ، دردهای پراکنده سینه از عوارض آزاردهنده دیگری است که برای فرد یائسه زیاد اتفاق می افتد. ازاین رو باید با مصرف کافی ویتامین A جلوی این گونه عوارض را گرفت یا آنها را تخفیف داد. از غذاهایی که حاوی مقادیر کافی ویتامین A هستند، میتوان به جگر تازه، هویج، گوجه فرنگی، سیبزمینی و انواع صیفی جات شامل طالبی و خربزه اشاره کرد. ازاینرو روزانه یک واحد از این نوع غذاها البته با حفظ تنوع روزانه میتواند ویتامین A مورد نیاز را برای فرد تامین کند.

_غذاهای دریایی فراموش نشود. میگو، ماهی، خرچنگ علاوه بر این که حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب امگا 3 هستند، از نظر ترکیبات ید نیز بسیار غنیاند. ید علاوه بر این که از بیماریهای تیروئیدی که در این سن زیاد دیده میشوند، پیشگیری میکند، مانع بروز بیماریهای فیبروکیستیک پستان نیز میشود. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 علاوه بر این که سلامت قلب را تامین میکند، در حفظ سلامت استخوانها نیز نقشی کلیدی دارد. به همین دلیل دست کم 4 بار در هفته یک وعده غذایی کامل از میگو، ماهی یا خرچنگ باید جزو رژیم اصلی فرد یائسه باشد.

M


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیامقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضانبه اندازه کافی آب بنوشیدخنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری مقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه بهترین ورزش ها برای کاهش خشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیکالری خوراکی های معروف مبهترین رژیم کدام است؟دلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین زمان مصرف ویتامیندلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامنابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن پایداربی اشتهاییدانه چیاساقه طلایی و لاغریمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورگلوتن و بیماری سلیاکبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آنسوابق تحصیلی و علمیمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیبرنج کته یا آبکشدارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟در طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟آیا مصرف میوه در رژیم آزاتفاوت های رژیم فستیگ و روصبحانه و فواید آنچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریافراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و روغن زیتون فرابکر یا تصفعلل ایجاد سلولیت و راه هافقر آهنمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست ترژیم های بسیار کم کالریعمل اسلیو برای چه کسانی لفلفل و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟ایا میتوان چاقی خود را بهتوصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های تک خوریعوامل تشدید کننده میگرننقش دتاکس واتر در لاغریاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و بارداریرژیم شوکعوارض مصرف بیش از حد کافئلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض رژیم های کم کالریلاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاغذاهای کاهنده اشتهالاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کندستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو