پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

منابع غذایی آهن را به سبد غذاییت اضافه کن

کمبود آهن متاسفانه یکی از اختلالات شایع دهه ی اخیر بخصوص در بین زنان شناخته شده است . از عوارض و علائم کمبود آهن در بدن میتوان به خستگی ، خواب آلودگی ، بیحالی ، ریزش مو ، شکنندگی ناخنها و ... اشاره کرد . اگر به طور مداوم احساس سر درد دارید و یا بدنتان در مقابل بیماریها و آلودگی ها مقاومت کمی از خود نشان میدهد همه ی اینها میتواند از عوارض کمبود آهن باشد. در این مقاله قصد داریم منابع در دسترس و ساده ای از آهن را نام ببریم که شاید خیلی از مردم از آنها بی خبر هستند .

یکی از این مواد گیاه آویشن است ! در هر ده گرم از اویشن حدود 12 میلی گرم آهن وجود دارد و این برای دریافت آهن روزانه ی شما بی نظیر است . جعفری یکی دیگر از همین گیاهانی ست که در صدر جدول منابع آهن قرار دارند . در هر 100 گرم جعفری چیزی حدود 4 میلیگرم آهن وجود دارد . پس تا جایی که میتوانید از آویشن و آهن در کنار غذاهای خود استفاده کنید .

حبوبات را جدی بگیرید ! شاید جالب باشد که بدانید آهن موجود در عدس ، لوبیا و نخود چندین برابر آهن موجود در اسفناج است . بخصوص اینکه اگر در رژیمهای لاغری و تناسب اندام هستید مصرف عدس و لوبیا به دلیل اینکه فاقد چربی هستند بهترین گزینه ی وعده ی شام شماست .

یکی دیگر از ادویه های سرشار از آهن زردچوبه است ! در هر یک گرم زردچوبه حدود 0.6 گرم آهن وجود دارد پس از این ادویه هم در تهیه و طبخ غذاهای روزانه ی خود بهره بگیرید .

کارشناسان تغذیه امروزه به اهمیت در نظر گرفتن تداخلات بین مواد غذایی تاکید میکنند . در برخی موارد از این تداخلات میتوان به شیوه ی مثبت استفاده کرد ! برای مثال یکی از این تداخلات، تداخل بین آهن و یتامین ث شناخته شده است . این تداخل باعث افزایش جذب آهن میشود و به همین علت میتوان از آن جهت بالابردن آهن دریافتی کمک گرفت . در کنار منابع آهن روزانه ی خود از منابع ویتامین ث مثل لیمو ، اب پرتغال ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای و کیوی استفاده کنید .

نکته ای که بسیار مهم است این است که در درمان کمبودهای شدید باید از دز درمانی مکمل مناسب استفاده نمود و منابع غذایی نمیتوانند کمبود را بطور کامل درمان کنند.

M


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رابطه سرعت غذا خوردن و چامقدار مجاز کاهش وزن طی یکنوع پخت چقد بر روی کالری کاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟دلایل رها کردن رژیمساقه طلایی و لاغریمنابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن پایداربهترین زمان مصرف ویتامیندانه چیاسبوس برنج و مزایای آنسوابق تحصیلی و علمیمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورگلوتن و بیماری سلیاکبی اشتهاییدانه چیا و لاغریسطح ویتامین دی بدنت رو برمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیبی عارضه ترین رژیم لاغریدارودرمانی یا رژیم درمانشکر قهوه ایمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟برنج کته یا آبکشدر طی روز چه مقدار قند و شصبحانه و فواید آنمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟آیا مصرف میوه در رژیم آزاعلل ایجاد سلولیت و راه هاچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریتفاوت های رژیم فستیگ و روروغن زیتون فرابکر یا تصفعمل اسلیو برای چه کسانی لمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟افراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و رژیم های بسیار کم کالریعوامل تشدید کننده میگرننقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست ترژیم های تک خوریعوارض مصرف بیش از حد کافئفلفل و لاغرینقش دتاکس واتر در لاغریایا میتوان چاقی خود را بهتغذیه و بارداریرژیم شوکعوارض رژیم های کم کالرینمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHغذاهای کاهنده اشتهالاغری با دمنوش؟ آره یا نهچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاراه های تامین آب مورد نیالاغری با دارو ممنوعچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه در زمان اسهالراه های جلوگیری از لاغری لاغری در طی شیردهیچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصول صحیح اندازگیری وزنخنک کننده ای برای تابستاراهکارهایی برای رفع پف صمقایسه نوشابه رژیمی و نوچه ویتامینی در زمان روزه به اندازه کافی آب بنوشیدخشکی دهانرابطه آب خوردن و لاغریمقدار مورد نیاز آب روزانچه کسانی به افزایش وزن نیکالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش دلایل چاقی کودکاندستگاه های لاغریخاطراتمقالاتیادداشت هااخباركرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو