پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

نان سفید یا نان سبوس دار

نان سفيد: مغز گندم حاوي سه ماده است: فيبر، ماده مغذي و نشاسته. در تهيه نان سفيد فيبر و ماده مغذي حذف شده و تنها نشاسته باقي مي‌ماند. نتيجه اين است كه مواد مغذي كمتري در اين نان وجود دارد.

نان گندم: نان گندم را نبايد با نان سبوس‌دار اشتباه گرفت. اين نان از آرد گندم تهيه مي‌شود.

نان سبوس‌دار: مانند نان گندم اين نان نيز از دانه‌هاي كامل و سالم گندم تهيه مي‌شود. علاوه بر گندم نان سبوس‌دار مي‌تواند حاوي جو دو سر، برنج قهوه‌اي و ديگر مواد حاوي فيبر، ويتامين و مواد مغذي باشد. گندم خالص بهترين نوع گندم است و نان گندم يكي انواع مختلف نان غلات است. اين دو نوع نان سالم ‌ترين نان‌هاي موجود در بازار هستند.

سالم‌ترين گزينه كدام است؟

ناني كه 100 درصد از گندم خالص درست شده باشد، چه نان گندم باشد و چه نان سبوس‌دار، حاوي بيشترين مواد مغذي است؛ اما دقت كنيد اگر روي يك بسته نان نوشته بود سبوس‌دار، تضميني براي صحت اين ادعا وجود ندارد. بهترين راه توجه به مهر جلوي بسته‌بندي است، اگر نوشته بود 100 درصد يعني كاملا سبوس‌دار است. اين نان از 16 گرم گندم خالص تشكيل شده‌است.


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سوابق تحصیلی و علمیچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآیا مصرف میوه در رژیم آزادارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برفقر آهنمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟آب خوردن و لاغریتفاوت های رژیم فستیگ و رودر طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایفلفل و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟افراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و صبحانه و فواید آننقش دتاکس واتر در لاغریامگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست تروغن زیتون فرابکر یا تصفعلل چاقی شکمیلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزایا میتوان چاقی خود را بهتوصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های بسیار کم کالریعلل ایجاد سلولیت و راه هالاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و میگرنرژیم های تک خوریعمل اسلیو برای چه کسانی للاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه و بارداریرژیم شوکعوامل تشدید کننده میگرنمقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض مصرف بیش از حد کافئمقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه کمبود ویتامین دی و چاقیاصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاعوارض رژیم های کم کالریمقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیبه اندازه کافی آب بنوشیدتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیاغذاهای کاهنده اشتهامنابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش خنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری منابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟خشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورکاهش وزن پایداربهترین زمان مصرف ویتامیندلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیگلوتن و بیماری سلیاکبی اشتهاییدلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپیاده رویی و چربی سوزیبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیاساقه طلایی و لاغریمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟پروبیوتیک چیست؟برنج کته یا آبکشدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آندستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو