پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

همه چیز درباره افزایش وزن

داشتن وزن ایده آل همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. وزن مطلوب یا ایده آل کمترین میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری ها را نشان میدهد. همان گونه که اضافه وزن و چاقی سلامت فرد را به خطر می اندازد، کمبود وزن و لاغری مفرط نیز خطرناک است. BMI شاخص مناسبی برای سنجش وزن مطلوب فرد است. BMI کمتر از 5/18 نشان دهنده لاغری و کمبود وزن در فرد است. باید توجه داشته باشیم که وزن مطلوب برای هر فرد با توجه به سن، جنس ،وضعیت سلامت و... متفاوت است. وزن کم میتواند احتمال بروز سارکوپنی (تحلیل عضلانی) و اختلالات حافظه را افزایش دهد.

برای شروع رژیم درمانی در این افراد در ابتدا باید علت کاهش وزن را بررسی کنیم. و سپس با توجه به علت ، روش و استراتژی درمانی خود را انتخاب نماییم. عوامل مختلفی میتواند سبب کم وزن بودن افراد باشد، مانند:

1-اختلالات خوردن، مانند بی اشتهایی عصبی

2- مشکلات گوارشی

3-مشکلات تیروئید

4-سلیاک

5- دیابت کنترل نشده

6-سرطان

7- عفونت

-اگر میخواهید وزن خود را افزایش دهید، خیلی مهم است که از راه درست و علمی آن اقدام نمایید. داشتن یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است.

-مقدار کالری مصرفی خود را افزایش دهید. بیشتر از حد مورد نیاز بدن کالری مصرف نمایید. و درصد پروتئین مصرفی خود را نیز افزایش دهید.

-حتما در روز از میان وعده ها استفاده نمایید . در طول روز حداقل سه میان وعده داشته باشید. اگر نمیتوانید در هر وعده حجم زیادی مصرف کنید، میتوانید تعداد وعدهای بیشتر با حجم کمتر را جایگزین نمایید.

-از غذاهایی که دارای مقدار انرژی بیشتری دارند استفاده نمایید. مانند: آجیل ها و مغزها (بادام، بادام زمینی، گردو و ...)، میوه های خشک ، خرما ،کشمش ، آلو خشک و...

-از گروه چربی ها و روغن های غیر ترانس است مانند روغن زیتون و روغن کانولا و روغن اووکادو استفاده کنید.

-غلات کامل مانند جو دو سر و برنج قهوه ای به افزایش وزن شما کمک میکنند.

-مصرف پروتئین را افزایش دهید.

امروزه از گیاهان دارویی برای کمک به درمان استفاده میشود:

1-چای بابونه: ممکن است علت لاغری مفرط فرد، اختلالات جذبی باشد. چای بابونه باعث کاهش التهاب در دستگاه گوارش میشود. و سبب افزایش ترشح اسید معده میشود در نتیجه هضم و جذب بهتر مواد غذایی را به دنبال دارد. و همچنین تسهیل کننده هضم میباشد.

مصرف بابونه همراه با به لیمو و زنجبیل سبب افزایش اشتها میشود.

2-عرق یونجه: مصرف عرق یونجه باعث افزایش انرژی مصرفی فرد میشود. زیرا سرشار از پروتئین و مواد معدنی است. و بخصوص برای چاقی صورت بسیار مناسب است.

3- آووکادو: دارای چربی هاس سالم است. بنابراین در افزایش وزن سالم به فرد کمک میکند. حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متفاوتی است.

4- شکلات تلخ:دارای کالری زیادی است. به همین علت مصرف مقدار کمی از آن، کالری زیادی را تامین میکند.

5-زنجبیل: باعث افزایش فعالیت معده میشود. همچنین عملکرد لیپاز پانکراس را تقویت میکند و به هضم و جذب غذا کمک میکند.

6- شنبلیله: سبب بهبود هضم غذا و افزایش اشتها میشود.

7- ریشه قاصدک: سبب بهبود هضم غذا و افزایش اشتها میشود.

8- دانه چیا:مناسب جهت افزایش وزن است.

M


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روغن زیتون فرابکر یا تصفعلل ایجاد سلولیت و راه هافقر آهنمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟افراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و رژیم های بسیار کم کالریعمل اسلیو برای چه کسانی لفلفل و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست ترژیم های تک خوریعوامل تشدید کننده میگرننقش دتاکس واتر در لاغریایا میتوان چاقی خود را بهتوصیه هایی جهت افزایش وزرژیم شوکعوارض مصرف بیش از حد کافئلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و بارداریرژیم غذایی DASHعوارض رژیم های کم کالریلاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه و ریزش موراه های افزایش اشتهاغذاهای کاهنده اشتهالاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه در آلودگی هواراه های تامین آب مورد نیامقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه در زمان اسهالراه های جلوگیری از لاغری مقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه به اندازه کافی آب بنوشیدخنک کننده ای برای تابستاراهکارهایی برای رفع پف صمقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیکالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش خشکی دهانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟دلایل چاقی کودکانرابطه سرعت غذا خوردن و چامنابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن پایداربهترین زمان مصرف ویتامیندلایل رها کردن رژیمساقه طلایی و لاغریمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورگلوتن و بیماری سلیاکبی اشتهاییدانه چیاسبوس برنج و مزایای آنسوابق تحصیلی و علمیمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیا و لاغریسطح ویتامین دی بدنت رو برمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟برنج کته یا آبکشدارودرمانی یا رژیم درمانشکر قهوه ایمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟آیا مصرف میوه در رژیم آزادر طی روز چه مقدار قند و شصبحانه و فواید آنچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریتفاوت های رژیم فستیگ و رودستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو