پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

هر آنچه درباره رشد قد باید بدانید

یکی از مواردی که این روزها در ظاهر افراد اهمیت خاصی پیدا کرده است، قد فرد است.

در این مقاله میخوایم بگیم که تا چه سنی امکان رشد قدی وجود داره و چه عواملی بر روی آن اثر میگذارد.

نکته اول و مهم اینکه تایم طلایی رشد قدی را از دست ندهید. اکثر والدین نگران قد کودکان خود هستند و دوست دارند که فرزندانشان هر چه بیشتر قد بکشند اما گاهی این اتفاق رخ نمیدهد و والدین پس از سپری شدن سن رشد کودک را برای چکاپ های لازم نزد پزشک متخصص میبرند.

اگر فرزند شما پسر است تایم بیشتریبرای رشد قدی دارد. فرزند پسر شما تا 18 الی 20 سالگی امکان رشد قدی دارد و پس از این سن عملا افزایش مشهودی بر روی قد رخ نخواهد داد. اما در مورد دخترها این عدد به 16 سال کاهش پیدا میکند. بروز قاعدگی در دخترها باعث کاهش رشد قدی آنها میشود. اما با همه این تفاسیر ژنتیک تاثیر ویژه ای دارد.

دو فاکتور تاثیرگذار بر رشد قدی خواب درست و کافی و تغذیه ی مناسب است.

برای بلند قد شدن باید رژیم غذایی غنی از پروتئین و املاح مورد نیاز بدن باشد. این املاح عبارتند از:

1- کلسیم که از همه موارد مهمتر بوده و در شیر و ماست و سبزی ها و بادام زمینی یافت میشود.

2- منیزیم که در جوانه گندم، ماهی، بادام زمینی، اسفناج و شیر یافت میشود.

3- فسفر که در گوشت و حبوبات وجود دارد.

هورمون رشد با تاریک شدن هوا و قبل از طلوع خورشید بیشترین ترشح را دارد پس خواب به موقع و کافی فرزند شما برای ترشح و تاثیر حداکثری هورمون رشد بسیار با اهمیت است.

گفته میشود ورزش های کششی در افزایش قد موثر خواهند بود اما باید گفت که تاثیر ورزش های کششی بسیار ناچیز است.

m


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مکمل های مناسب برای رشد قچرا دچار چاقی شکمی هستم؟ایا میتوان چاقی خود را بهتغذیه در آلودگی هواراه های جلوگیری از لاغری اختلالات هورمونی در خانمتغذیه در زمان اسهالراهکارهایی برای رفع پف صمضرات مصرف گوجه سبزهمه چیز درباره افزایش وزاز چه زمانی به برنامه غذاخشکی دهانرابطه آب خوردن و لاغرینمونه ی رژیم ماه رمضانهر آنچه درباره رشد قد بایاصلاح سبک زندگی به چه معندلایل چاقی کودکانرابطه سرعت غذا خوردن و چاچند نکته کاربردی برای لایائسگی را راحت طی کناصول صحیح اندازگیری وزندلایل رها کردن رژیمساقه طلایی و لاغریچه نوع لاغری ای مناسب استکم آبی در ماه رمضانبه اندازه کافی آب بنوشیددانه چیاسبوس برنج و مزایای آنسوابق تحصیلی و علمیفلفل و لاغریچه هورمون هایی باعث میشه بهترین ورزش ها برای کاهش دارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برچه ویتامینی در زمان روزه کالری خوراکی های معروف مبهترین رژیم کدام است؟در طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایلاغری با دمنوش؟ آره یا نهچه کسانی به افزایش وزن نیکاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین زمان مصرف ویتامینصبحانه و فواید آنلاغری با دارو ممنوعنوع پخت چقد بر روی کالری گلوتن و بیماری سلیاکبی عارضه ترین رژیم لاغریروغن زیتون فرابکر یا تصفعلل ایجاد سلولیت و راه هالاغری در طی شیردهینکات مهم روزه داریپیاده رویی و چربی سوزیبرنج کته یا آبکشرژیم های بسیار کم کالریعمل اسلیو برای چه کسانی لمقایسه نوشابه رژیمی و نوچاقی و هورمون های جنسیپروبیوتیک چیست؟رژیم های تک خوریعوامل تشدید کننده میگرنمقدار مورد نیاز آب روزاننان سفید یا نان سبوس دارآیا مصرف میوه در رژیم آزاتفاوت های رژیم فستیگ و رورژیم شوکعوارض مصرف بیش از حد کافئمقدار مجاز کاهش وزن طی یکچرا همیشه گرسنه ام؟آب خوردن و لاغریتفاوت کربوهیدرات ساده و رژیم غذایی DASHعوارض رژیم های کم کالریمنابع غذایی آهن را به سبدچرا هرچی ورزش می کنم لاغرافراط در مصرف زولبیا بامتوصیه های غذایی در کیست تراه های افزایش اشتهاغذاهای کاهنده اشتهامنابع غذایی سرشار از امگچرا بدن کم آب می شود ؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی تغذیه و ریزش موراه های تامین آب مورد نیادستگاه های لاغرییادداشت هااخبارخاطراتمقالاتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو