پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

از چه زمانی به برنامه غذایی کودکم آب اضافه کنم؟

همه ما از اهمیت نوشیدن آب باخبر هستیم. این اهمیت در تمام دوره ها و گروه های سنی به چشم میاد. ولی یه سوال همیشگی که پدر و مادرها همیشه از ما میپرسند اینه که از چه زمانی به نوزاد خود آب بدیم؟

نوازادان تا 6 ماهگی احتیاجی به مصرف آب ندارن. چون آب مورد نیاز بدنشون به وسیله ی شیر مادر یا شیر خشکی که مصرف میکنن تامین میشه و نباید به نوزاد آب داده بشه. پس اگه نوزادتون بی قراری کرد سریع نرید یه آب جوش نبات براش درست کنیدا که به شدت ممنوعه این کار. اما بعد از شش ماه آب موجود در شیر مادر یا شیرخشک نمیتونه نیاز کودک را تامین کنه و باید آب اضافی را به برنامه غذایی کودک اضافه کنیم تا تامین کننده نیازهای کودک باشه.

با شروع غذای کمکی جامد باید مصرف آب رو هم شروع کنیم. مقدار آب مصرفی کودک با افزایش سن و افزایش فعالیت بدنی کودک بیشتر میشه.

مقدار آب مورد نیاز برای کودک شش تا نه ماهه بین 30 تا 120 میلی لیتر و در سن نه تا دوازده ماهگی 220 میلی لیتر تخمین زده شده. اما موارد زیر را هم مدنظر قرار بدید.

این نکته رو یادتون باشه که اگه هوا گرم بود و یا شرایطی ایجاد شد که کودکتون دچار تعریق زیاد شد باید مقدار آب مصرفی کودک رو افزایش بدید.

نکته بعدی اینکه اگر کودک فعالیت بدنی بالایی داره هم باید دقت کنید که مصرف آب بیشتری داشته باشه.

مصرف کم آب و کم آبی عوارضی همچون یبوست ، مشکلات ادراری و اختلال در وزن گیری ایجاد میکنه. و دقت کنید که در مصرف آب افراط هم صورت نگیره چون نوشیدن آب زیاد میتونه باعث کاهش اشتهای کودک و مشکلات دیگری که به دنبال بی اشتهایی ایجاد میشه به همراه باشه.

خیلی ها فکر میکنن که آبمیوه میتواند جایگزین آب باشد اما اینطور نیست و آبمیوه را جایگزین آب نکنید.

یکی از زمان های مناسب برای نوشیدن آب پس از مصرف شیر شبانه است که به تمیز شدن دهان و دندان های کودک کمک میکند.

تعادل در مصرف همه مواد غذایی نکته ی بسیار مهمیه که حتما باید رعایت بشه. پس در مصرف آب هم نه افراط کنید و نه تفریط.

m


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا مصرف میوه در رژیم آزادارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برسوابق تحصیلی و علمیچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریتفاوت های رژیم فستیگ و رودر طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایفقر آهنمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟افراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و صبحانه و فواید آنفلفل و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست تروغن زیتون فرابکر یا تصفعلل چاقی شکمینقش دتاکس واتر در لاغریایا میتوان چاقی خود را بهتوصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های بسیار کم کالریعلل ایجاد سلولیت و راه هالاغری با دمنوش؟ آره یا نهنمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و میگرنرژیم های تک خوریعمل اسلیو برای چه کسانی للاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه و بارداریرژیم شوکعوامل تشدید کننده میگرنلاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض مصرف بیش از حد کافئمقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاعوارض رژیم های کم کالریمقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه کمبود ویتامین دی و چاقیبه اندازه کافی آب بنوشیدتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیاغذاهای کاهنده اشتهامقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیبهترین ورزش ها برای کاهش خنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری منابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کالری خوراکی های معروف مبهترین رژیم کدام است؟خشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمنابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین زمان مصرف ویتامیندلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورکاهش وزن پایدارگلوتن و بیماری سلیاکبی اشتهاییدلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیاساقه طلایی و لاغریمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟برنج کته یا آبکشدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آنمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟دستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو