پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

رابطه سرعت غذا خوردن و چاقی

چاقی یکی از معضلات بزرگ جوامع امروزی است. و از طرفی چاقی میتواند عوامل و علل متفاوتی داشته باشد.

یکی از این علل که به ظاهر بسیار ساده اما در باطن بسیار پراهمیت است سرعت غذا خوردن است.

مطالعات جدید ثابت کرده اند که: آهسته غذاخوردن میتواند با کاهش چاقی در ارتباط باشد. هنگام غذا خوردن، مدتی طول میکشد تا پیغام سیری به مغز ارسال شود. و برای رخ دادن این اتفاق 20 دقیقه زمان لازم است. به همین دلیل زمانی که ما با سرعت زیادی غذا میخوریم، مغز ما دیرتر از سرعت غذاخوردن سیری را احساس میکند. و به همین دلیل فرد حجم بیشتری از مقدار غذای مورد نیازش کالری دریافت میکند و همین دلیل اضافه وزن و چاقی فرد میشود.

آهسته غذا خوردن باعث میشود تا سرعت پر شدن معده و احساس سیری همزمان شده و دریافت بیش از حد کالری و مواد غذایی رخ ندهد و در بسیاری از موارد هم سرعت کم غذا خوردن به شما کمک میکند تا قبل از خوردن بیش ازحد پیغام سیری به مغز ارسال شود.

چند استراتژی ساده جهت کاهش سرعت غذا خوردن:

_ هر لقمه را بین 15 تا 30 لقمه بجوید.

_ در فاصله جویدن هر لقمه ، قاشق خود را زمین گذاشته و سپس دوباره آن را بلند کنید.

_ دقت کنید که تایم غذا خوردنتان بین 20 تا 30 دقیقه طول بکشد.

_ هنگام غذاخوردن از تماشای تلویزیون خودداری کنید.

جویدن زیاد غذا مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارد مانند:

_کمک به جذب بهتر غذا . زیرا هر چه اندازه ذرات غذایی کوچک تر باشد، آنزیم های گوارشی بهتر و سریع تر اثر میکنند.

_ ازبین برنده احساس سنگینی پس از صرف غذا.

_ کمک به کاهش وزن.

m


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
صبحانه و فواید آنلاغری با دمنوش؟ آره یا نهچه کسانی به افزایش وزن نیکاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین زمان مصرف ویتامینعلل ایجاد سلولیت و راه هالاغری با دارو ممنوعنوع پخت چقد بر روی کالری گلوتن و بیماری سلیاکبی عارضه ترین رژیم لاغریروغن زیتون فرابکر یا تصفعمل اسلیو برای چه کسانی للاغری در طی شیردهینکات مهم روزه داریپیاده رویی و چربی سوزیبرنج کته یا آبکشرژیم های بسیار کم کالریعوامل تشدید کننده میگرنمقایسه نوشابه رژیمی و نوچاقی و هورمون های جنسیپروبیوتیک چیست؟رژیم های تک خوریعوارض مصرف بیش از حد کافئمقدار مورد نیاز آب روزاننان سفید یا نان سبوس دارآیا مصرف میوه در رژیم آزاتفاوت های رژیم فستیگ و رورژیم شوکعوارض رژیم های کم کالریمقدار مجاز کاهش وزن طی یکچرا همیشه گرسنه ام؟آب خوردن و لاغریتفاوت کربوهیدرات ساده و رژیم غذایی DASHغذاهای کاهنده اشتهامنابع غذایی آهن را به سبدچرا هرچی ورزش می کنم لاغرافراط در مصرف زولبیا بامتوصیه های غذایی در کیست تراه های افزایش اشتهامنابع غذایی سرشار از امگچرا بدن کم آب می شود ؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی تغذیه و ریزش موراه های تامین آب مورد نیامکمل های مناسب برای رشد قچرا دچار چاقی شکمی هستم؟ایا میتوان چاقی خود را بهتغذیه در آلودگی هواراه های جلوگیری از لاغری راهکارهایی برای رفع پف صاختلالات هورمونی در خانمتغذیه در زمان اسهالرابطه آب خوردن و لاغریمضرات مصرف گوجه سبزهمه چیز درباره افزایش وزاز چه زمانی به برنامه غذاخشکی دهانرابطه سرعت غذا خوردن و چانمونه ی رژیم ماه رمضانهر آنچه درباره رشد قد بایاصلاح سبک زندگی به چه معندلایل چاقی کودکانساقه طلایی و لاغریچند نکته کاربردی برای لایائسگی را راحت طی کناصول صحیح اندازگیری وزندلایل رها کردن رژیمسبوس برنج و مزایای آنسوابق تحصیلی و علمیچه نوع لاغری ای مناسب استکم آبی در ماه رمضانبه اندازه کافی آب بنوشیددانه چیاسطح ویتامین دی بدنت رو برفلفل و لاغریچه هورمون هایی باعث میشه بهترین ورزش ها برای کاهش دارودرمانی یا رژیم درمانشکر قهوه ایچه ویتامینی در زمان روزه کالری خوراکی های معروف مبهترین رژیم کدام است؟در طی روز چه مقدار قند و شدستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو