پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

روزه داری آسان با رژیم غذایی مناسب ( قسمت اول )

چاقی بعد از ماه رمضان یکی ازمهمترین مشکلاتی ست که روزه داران از آن همیشه شکایت می کنند کسانی که در این ماه به مهمانی زیاد می روند معمولا در وعده ی افطار و شام پرخوری می کنند و همین باعث اضافه وزن و چاقی در این ماه می شود .از طرفی آش ، حلیم و کله پاچه جزو جدایی ناپذیر سفره های افطار و سحر محسوب میشود که از این طریق کالری بالایی وارد بدن می شود و حلیم هایی که در بیرون طبخ می شوند با گوشت پرچرب و فوق العاده پرکالری هستند .همچنین کم تحرکی یکی از علل مهم چاقی در ماه رمضان است . میزان انرژی دریافتی در افطار و سحر در این ماه به مراتب بیشتر از میزان فعالیت بدنی روزه داران است و به همین علت چاقی و اضافه وزن رخ می دهد همچنین ورزش سبک و تحرک بدنی در این ماه باعث دفع سموم ذخیره ای بدن نیز میشود .

چنانچه وعده ی سحری حذف شود در طول روز افت قند خون باعث تمایل افراد نسبت به شیرینی ها و غذاهای پرکالری می شود و بعد از افطار پرخوری میکنند و همین موجب چاقی بیشتر می شود. بهمین علت بهترین پیشنهاد مصرف وعده ی سحری در طول روز است . لازم به ذکر است پرخوری و مصرف غذاهای پرچرب در اواخر شب و به تاخیر انداختن خواب باعث بی اشتهایی و بی حوصلگی در سحر می شود . مصرف شام سبک و کم چرب یکساعت بعد از افطار پیشنهاد می شود .بهترین چیز برای باز کردن روزه و شروع افطار چای کم رنگ و یا آب گرم است .مصرف خرما و کشمش علاوه بر افزایش قند خون باعث کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری در افطار می شود . بطورکلی توصیه می شود روزه داران از خوردن غذاهای پرچرب و پرکالری پرهیز کنند و به جای آن غذاهایی که ویتامینها و موادمعدنی کاملی دارند را جایگزین کنند .

در رابطه با مصرف مایعات در این ماه باید گفت باتوجه به وزن هر شخص میزان مایعات مصرفی از 5 تا 8 لیوان متغییر است و جایگزین این مقدار آب از طریق میوه هایی مثل هندوانه میتواند تامین شود ، هندوانه همچنین منبع خوبی از کلسیم ،منیزیم ،پتاسیم و سدیم است شما میتوانید هندوانه را درسالاد میوه و یا قطعات آن را در پارچ آب بریزید و به صورت یخی آن را بین وعده ی افطار تا سحر میل کنید . از دیگر میوه های پر آب می توان به طالبی ،هلو ،آناناس و زردآلو اشاره کرد . راه دیگر تامین آب بدن از طریق سالاد کاهو و سبزیجات است .دتوکس واتر یا آب سم زدا نوشیدنی ست که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است . بهترین ترکیب دتوکس برای عطش زایی در این ماه شامل لیمو برای سم زدایی ، نعنا جهت هضم بهتر وخیار برای خنک تر کردن دمای بدن است شما میتوانید تمام این مواد را با آب گازدار و یا آب آشامیدنی مخلوط کرده و 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس میل کنید . این نوشیدنی تاثیر زیادی در رفع عطش وسموم بدن دارد.


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برنج کته یا آبکشدارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟در طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟آیا مصرف میوه در رژیم آزاتفاوت های رژیم فستیگ و روصبحانه و فواید آنچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریتفاوت کربوهیدرات ساده و روغن زیتون فرابکر یا تصفعلل ایجاد سلولیت و راه هافقر آهنمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟افراط در مصرف زولبیا بامتوصیه های غذایی در کیست ترژیم های بسیار کم کالریعمل اسلیو برای چه کسانی لفلفل و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های تک خوریعوامل تشدید کننده میگرننقش دتاکس واتر در لاغریایا میتوان چاقی خود را بهتغذیه و بارداریرژیم شوکعوارض مصرف بیش از حد کافئلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض رژیم های کم کالریلاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاغذاهای کاهنده اشتهالاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیامقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصول صحیح اندازگیری وزنخنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری مقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه به اندازه کافی آب بنوشیدخشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیکالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش دلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟بهترین زمان مصرف ویتامیندلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامنابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن پایداربی اشتهاییدانه چیاساقه طلایی و لاغریمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورگلوتن و بیماری سلیاکبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آنسوابق تحصیلی و علمیمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیدستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو