پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان

متخصصان تغذیه توصیه میکنند افراد روزه دار همانند زمانیکه روزه نیستند 3 وعده غذا بخورند که شامل : افطار ، شام و سحر است صرف غذا در دفعات کمتر از 2 بار توصیه نمیشود چون فاصله بین افطار تا سحر 16-17 ساعت است.

وعده ی غذایی در سحر
باتوجه به طولانی بودن روز در فصل تابستان بهتر است وعده ی سحری خصوصیات نهار را داشته باشد تا از ایجادگرسنگی در طول روز پیشگیری شود .در فاصله ی افطار تا سحر نیز باید یک شام سبک مصرف شود .توصیه میشود در وعده ی سحری مقدار مناسبی سبزیجات مصرف شود زیرا سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب علاوه بر تامین ویتامین و مواد معدنی از تشنگی فرد در طول روز نیز جلوگیری میکند.مصرف مواد غذایی شیرین در وعده ی سحری توصیه نمیشود زیرا با تحریک انسولین و ورود قند به سلول ها باعث کاهش قند خون و احساس گرسنگی میشوند.

وعده ی غذایی افطار
در هنگام افطار مصرف غذاهای سبک شامل شیر و لبنیات ، میوه و سبزی ، نان و غلات برای افزایش قندخون توصیه میشود.مصرف سوپ ، آش کم حبوبات ، حلیم و مایعات موجب حفظ تعادل آب و مواد معدنی روزه دار میشود.استفاده از میوه و سبزی در فاصله افطار تا سحر از بروز یبوست جلوگیری میکند.

بین افطار و سحر
توصیه میشود از مواد غذایی که به آهستگی هضم میشوند و حاوی کربوهیدرات های پیچیده اند مانند گندم و جو ، حبوبات مثل عدس ، لوبیا ، نان سبوس دار و غذاهای حاوی فیبر مثل سبزی ، حبوبات ، غلات ، میوه های با پوست مخصوصا سیب ، گلابی ...استفاده شود.پس از صرف افطار از انواع میوه ،چای کمرنگ و سایر مایعات برای جبران کم آبی بدن نوشیده شود.نماز خواندن نیز بدلیل درگیر شدن تمامی مفاصل ، یک ورزش با شدت متوسط شناخته میشود که با سوزاندن کالری همراه است .

چند عادت غلط و رایج در هنگام افطار و سحر
مصرف آب سرد در شروع افطار جای آن میتوانید از چای و خرما استفاده کرد برای کنترل پرخوری
مصرف زولبیا و بامیه که میتوانید آن را با خرما و کشمش جایگزین کنید
مصرف زیاد آب که سبب اختلال در هضم مواد غذایی شده
نوشیدن زیاد چای بخصوص پر رنگ چون با افزایش ادرار باعث از دست رفتن نمک های معدنی میشود
مصرف تنقلات زیاد بین افطار و سحر چون این مواد دیرهضمند و میل به خوردن سحری را کاهش میدهند


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض رژیم های کم کالریلاغری با دمنوش؟ آره یا نهچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاغذاهای کاهنده اشتهالاغری با دارو ممنوعچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیالاغری در طی شیردهیچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصول صحیح اندازگیری وزنخنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری مقایسه نوشابه رژیمی و نوچه ویتامینی در زمان روزه به اندازه کافی آب بنوشیدخشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمقدار مورد نیاز آب روزانچه کسانی به افزایش وزن نیکالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش دلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمقدار مجاز کاهش وزن طی یکنوع پخت چقد بر روی کالری کاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟دلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامنابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن پایداربهترین زمان مصرف ویتامیندانه چیاساقه طلایی و لاغریسوابق تحصیلی و علمیمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورگلوتن و بیماری سلیاکبی اشتهاییدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آنمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیبی عارضه ترین رژیم لاغریدارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟برنج کته یا آبکشدر طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟آیا مصرف میوه در رژیم آزاصبحانه و فواید آنچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریتفاوت های رژیم فستیگ و روروغن زیتون فرابکر یا تصفعلل ایجاد سلولیت و راه هامضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟افراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و رژیم های بسیار کم کالریعمل اسلیو برای چه کسانی لنقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست ترژیم های تک خوریعوامل تشدید کننده میگرنفلفل و لاغرینقش دتاکس واتر در لاغریایا میتوان چاقی خود را بهتغذیه و بارداریرژیم شوکعوارض مصرف بیش از حد کافئدستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو