پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

راه کارهایی برای شروع یک برنامه غذایی کاهش وزن


كسب آموزش لازم و مشاوره با متخصص تغذيه و شناخت گروههاي غذايي :
در واقع با يك مشاوره صحيح، فرد شناخت خوب و درستي نسبت به گروههاي غذايي پيدا ميكند و اين امر باعث مي شود جلو بسياري از اشتباهات غذايي گرفته شود. شخص ميآموزد كه مثلاً وقتي پنير ميخورد گروه گوشت را مصرف كرده يا وقتي گردو ميخورد سهم چربي را استفاده كرده است. تنها با كسب آموزش و مشاوره صحيح ميتوان به اين اطلاعات دست يافت.

تفكر درباره تغييرات كاربردي مثبت :
وقتي شناخت گروههاي غذايي پيش ميآيد فرد ياد ميگيرد چه گروههايي باعث چاقي و اضافه وزن ميشوند؛ مثل چربيها و قندها. پس با شناخت خوب و كافي ميتواند درست تصميم گيري كند و آگاهانه تغييرات لازم را انجام دهد.
آغاز تدريجي :
انجام تغييرات بايد آهسته و تدريجي باشد، نبايد منتظر يك اتفاق غير منتظره در برنامه غذايي باشيم. يك باره تغيير دادن عادتها مشكل است. ولي اگر اين تغييرات به آهستگي و به تدريج باشد امكان پذير ميشود مثلاً، تصميم بگيريم ابتدا با تصحيح وعدههاي صبحانه شروع كنيم يا تصميم بگيريم ابتدا هفتهاي نيم كيلو وزنمان را كم كنيم و انتظار هفتهاي 10 كيلو كاهش وزن نداشته باشيم.

آگاهي از گزينه هاي مطلوب تركيبات غذايي :
با شناخت كافي كه به كمك شركت در دورههاي آموزشي و يا ... يك مشاوره كسب ميشود، شخص گزينههاي بهتر و مطلوبتر را به راحتي بر ميگزيند مثلاً از بين كربوهيدراتها، كربوهيدارتهاي دير جذب را انتخاب كند و از بين چربيها چربيهاي مايع و غير اشباع را انتخاب كند.
تقويت انگيزه:
عدم استفاده از برنامه غذايي پيچيده :

بعضي از افرادي كه آگاهي خوب غذايي ندارند مدام منتظر يك برنامه غذايي پيچيده و خاص هستند، در صورتي كه با توجه به توضيحات داده شده شخص مطلع به راحتي سهم خود را از گروههاي غذايي ياد ميگيرد و به اين ترتيب به راحتي ميتواند نسبت به تنظيم برنامه غذايي خود درست تصميمگيري كند.
در نظر گرفتن اهداف كوتاه مدت :
پس از كاهش تدريجي وزن، در نظر گرفتن اهداف كوتاه مدت ميتواند براي تغذيه صحيح شروعي تدريجي باشد مثل، كاهش وزن تدريجي يا انجام تغييرات كوچك در وعدههاي روزانه.
يادداشت كردن تغييرات :
اين كار را براي افرادي كه ميخواهند قند خونشان را هم كنترل كنند، توصيه ميكنيم. چرا كه يادداشت كردن تغييرات مثبت و مرور آنها به شخص انرژي مجدد ميدهد و باعث تشويق او به ادامه راه ميشود. اين مسئله براي افرادي كه قصد كاهش وزن دارند نيز كمك خوبي است.

تشويق كردن خود :
با مرور يادداشتها، تشويق هم نياز است. البته به شرطي كه اين تشويق روي آوردن مجدد به خوراكيهاي نباشد!

پيدا كردن رقيب و يا الگوي مقايسه در اين راه :
اين مسئله در ايجاد انگيزه براي شخص بسيار نتيجه بخش است. بنابراين با توجه به مطالب گفته شده اميد است انگيزههاي كوچكي براي افراد مورد نظر ايجاد شده باشد.


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آنسوابق تحصیلی و علمیمنابع غذایی سرشار از امگمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟برنج کته یا آبکشدارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟آیا مصرف میوه در رژیم آزادر طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریتفاوت های رژیم فستیگ و روصبحانه و فواید آنمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟افراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و روغن زیتون فرابکر یا تصفعلل ایجاد سلولیت و راه هافقر آهننقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست ترژیم های بسیار کم کالریعمل اسلیو برای چه کسانی لفلفل و لاغرینقش دتاکس واتر در لاغریایا میتوان چاقی خود را بهتوصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های تک خوریعوامل تشدید کننده میگرننمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و بارداریرژیم شوکعوارض مصرف بیش از حد کافئلاغری با دمنوش؟ آره یا نهچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض رژیم های کم کالریلاغری با دارو ممنوعچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاغذاهای کاهنده اشتهالاغری در طی شیردهیچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیامقایسه نوشابه رژیمی و نوچه ویتامینی در زمان روزه به اندازه کافی آب بنوشیدخنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری مقدار مورد نیاز آب روزانچه کسانی به افزایش وزن نیکالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش خشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمقدار مجاز کاهش وزن طی یکنوع پخت چقد بر روی کالری کاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟دلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع امگا 3نکات مهم روزه داریکاهش وزن پایداربهترین زمان مصرف ویتامیندلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامنابع غذایی آهن را به سبدنکات تغذیه ای در مصرف کورگلوتن و بیماری سلیاکبی اشتهاییدانه چیاساقه طلایی و لاغریمنابع غذایی حاوی آهندستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو