پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

برای کنترل وزن چند وقت به چندوقت باید به روی ترازو رفت؟


استفاده مکرر از ترازو :
کاهش وزن به زمان احتیاج دارد و یک شبه اتفاق نمی افتد. هدف شما باید کاهش وزن در طول یک هفته باشد ، بنابراین به جای این که هر روز خودتان را وزن کنید هر هفته یکبار این کار را انجام دهید.وقتی آخر هفته وزن کم کردید خوشحال میشوید و انرژی ادامه برنامه در شما به وجود میآید. هدفتان این نباشد که در طول یک سال فلان مقدار وزن کم کنید. بعضیها میگویند میخواهم شبیه فلان هنرپیشه یا مانکن شوم یا تا آخر هفته باید 6 کیلو وزن کم کنم. این تفکرات باعث میشود با فشار زیادی که به خود میآورید بشدت آسیب ببینید یا نتوانید برنامه لاغری را ادامه دهید ، یعنی نه تنها وزن کم نمی کنید بلکه بیمار و عصبی میشوید. پس لطفا واقع بین باشید.

اگر هر روز خودتان را وزن کنید ، افسرده میشوید. وزن شما به آن سرعتی که شما انتظار دارید ، کاهش نمی یابد. وزن کردن مکرر منجر به وسواس فکری میشود.در ضمن اگر صبح و عصر وزن خود را چک کنید تغییرات آب بدن خود را مشاهده میکنید ( چاقی تجمع چربی در بدن است ) و گمراه میشوید.صبحها ، وزن بدن به علت آب بین بافتی کمتر ، کاهش و عصرو شب به علت تجمع آب میان بافتی ، افزایش نشان میدهد. پس اگر در یک روز دو بار روی ترازو بروید ممکن است بین نیم تا دوکیلوگرم وزن شما تغییرات نشان دهد و چون این نوسانات وزن مربوط به آب بدن ( و نه چربی ) میباشد ، شما چاق یا لاغر نشده اید ولی گمراه ( گاهی افسردگی شدید و گاهی خوشحالی شدید ) خواهید شد.افسردگی شدید منجر به نا امیدی و شکست در ادامه رژیم و خوشحالی بیش از حد منجر به پر خوری خواهد شد ( چون فکر می کنید لاغر شده اید به خود حق می دهید بیش از رژیم مصرف کنید ) .

برای این منظور مثال هایی از مراجعه کنندگان مطب میآوریم :
مثال 1 :

خانمی که تحت نظر بوده و برنامه کاهش وزنش خیلی خوب پیش میرفت ، روزی به طور اتفاقی صبح روی ترازو میرود و عدد 87 را مشاهده مینماید. عصر همان روز روی ترازو رفته و عدد 88 را مشاهده میکند. این امر منجر به نا امیدی شدید در این شخص شده و برنامه خود را قطع مینماید ( با این اشتباه که برنامه غذایی او منجر به یک کیلو گرم اضافه وزن در یک روز برای ایشان شده است). پس از چند ماه ایشان با 3 کیلو گرم اضافه وزن باز میگردد .

مثال 2 :
خانم که شروع به کاهش وزن کرده و وزن اولیه ایشان 74 کیلو گرم بود ، یک روز عصر روی ترازو رفته و عدد 73 را میبیند ( پس از یک هفته گرفتن رژیم غذایی ) و فردا صبح مجددا خود را وزن مینماید و عدد 71.5 را میبیند. این شخص به علت اینکه تصور مینمود که توانسته در یک شب 5/1 کیلو گرم لاغر شود ( در حالی که ایشان فقط دچار کاهش آب میان بافتی بدن گشته و نه چربی ) دچار خوشحالی کاذب شده ، رژیم خود را با جدیت دنبال ننموده و با یک کیلو گرم اضافه وزن در روز ویزیت مراجعه میکند.

از طرف دیگر ترازوهای عقربهای داخل منزل به هیچ وجه دقیق نیستند و با تغییر وضعیت ، مکان و سطح زیر آن عددهای متفاوتی را نشان خواهد داد.
پس تکرر توزین فقط شما را گمراه خواهد نمود.وزن کردن فقط هفته ای یک مرتبه و صبحها پس از تخلیه ادرار و مدفوع و با لباس منزل صحیح ست.
نکته : اگر روز ویزیت ، شما عصر توزین شده و مجددا قرار است که ویزیت شما بعد از ظهر باشد برای مقایسه بهتر ، باید عصرها و با همان لباس و شرایط مطب خود را وزن نمایید.
نکته : چند روز قبل تا چند روز پس از قاعدگی هم ، وزن در اثر تجمع مایعات افزایش نشان می دهد .


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
منابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورگلوتن و بیماری سلیاکبی اشتهاییدانه چیاساقه طلایی و لاغریسوابق تحصیلی و علمیمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آنمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟برنج کته یا آبکشدارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟آیا مصرف میوه در رژیم آزادر طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریتفاوت های رژیم فستیگ و روصبحانه و فواید آنفقر آهنمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟افراط در مصرف زولبیا بامتفاوت کربوهیدرات ساده و روغن زیتون فرابکر یا تصفعلل ایجاد سلولیت و راه هافلفل و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه های غذایی در کیست ترژیم های بسیار کم کالریعمل اسلیو برای چه کسانی لعوامل تشدید کننده میگرننقش دتاکس واتر در لاغریایا میتوان چاقی خود را بهتوصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های تک خوریعوارض مصرف بیش از حد کافئلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و بارداریرژیم شوکعوارض رژیم های کم کالریلاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHغذاهای کاهنده اشتهالاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهامقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصول صحیح اندازگیری وزنتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیامقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه به اندازه کافی آب بنوشیدخنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری مقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیکالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش خشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمنابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟دلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن پایداربهترین زمان مصرف ویتامیندلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چادستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو