پروانه کاظمی

کارشناس ارشد تغذیه


سایت ها و وبلاگ های ایده

فيلم انجام كرايوليپوليز

لاغری موضعی با دستگاه ها

آدرس مجموعه ایده آل

کادر درمانی ایده آل

رژیم های غذایی فانتزی مثل مایعات ، لبنیات ، گریپ فروت

در واقع اين نوع رژيم ها رژيم هايى هستند كه در هر روز يك ميوه خاص را توصيه مى كنند يا مثلاً يك روز كامل فقط شير يا بستنى و يا نوع ديگر آن اضافه كردن وعده به وعده غذا كه در تمام موارد به دليل كاهش كالرى دريافتى وزن كاهش مى يابد ولى اين كاهش از يك اصل بسيار مهم در كاهش وزن دور بوده و آن اصل تعادل است، يعنى اين رژيم ها متعادل نبوده و تمام مواد مغذى مورد نياز براى بدن فرد را به وى نمى رساند.

در نتيجه اين كاهش وزن عوارض بدى را در دراز مدت به دنبال خواهد داشت.در واقع يك رژيم متعادل رژيمى است كه تمام نياز هاى بدن را به مواد مغذى تامين كند و طورى نباشد كه سلامت فرد را به خطر اندازد و عوارض سويى نظير سردرد، ضعف و يا ريزش مو را به دنبال داشته باشد.

همچنين بايد در تنظيم رژيم علايق غذايى هر فرد، سن، شرايط اقتصادى و شرايط پزشكى وى در نظر گرفته شود و در پايان بايد گفت كه اين رژيم بايد قادر به تامين نياز هاى تغذيه اى فرد باشد يعنى حاوى غذاهايى باشد كه از تمام گروه هاى غذايى انتخاب شده اند.در چنين رژيمى حتى الامكان از ذخاير چربى فرد براى تامين انرژى استفاده مى شود و بايد بدانيم كه رژيم هاى غذايى كه در مدت طولانى تر كاهش وزن و رسيدن به وزن مطلوب را ميسر مى سازند رژيم هاى بهترى بوده و امكان برگشت وزن در آنها بسيار كم است .

دراغلب موارد هررژيم كم كالري باعث كاهش وزن ميشود.ازآنجائيكه اكثررژيم هاي فانتزي كالري بسياركم دارند,طبيعتا باعث كاهش نسبتا سريع وزن ميشوند.البته كاهش وزن سريع نه بدليل حذف چربي بلكه ناشي ازدفع آب بدن است وباازسرگرفتن غذاخوردن عادي دوباره بسرعت وزن به حالت اول برميگردد. بعلاوه عوارضي را به بدن تحميل مي كند كه گاهي اوقات جبران ناپذير است .ازرژيم هاي فانتزي پرهيزكنيد.

ازاين رژيم ها پرهيزكنيد.درعوض ازيك رژيم غذائي متعادل پيروي كنيدكه همه گروه هاي غذائي درآن باشد.اجراي رژيم غذائي متعادل باكالري كنترل شده نه تنها براي رژيم گيرنده خوشايندتراست بلكه به احتمال بسيارزيادمنجربه ايجادعادت هاي غذائي مناسب وبدنبال آن كاهش وزن دائمي و ماندگار ميشود.


آدرس مطب : تهران،سعادت آباد،میدان کاج،ابتدای سرو شرقی،مجتمع سعادت
تلفن : 22082039 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
برنج کته یا آبکشدارودرمانی یا رژیم درمانسطح ویتامین دی بدنت رو برمهمترین علل چاقی شکمینان سفید یا نان سبوس دارپروبیوتیک چیست؟در طی روز چه مقدار قند و ششکر قهوه ایمکمل های مناسب برای رشد قچرا همیشه گرسنه ام؟آیا مصرف میوه در رژیم آزاتفاوت های رژیم فستیگ و روصبحانه و فواید آنچرا هرچی ورزش می کنم لاغرآب خوردن و لاغریتفاوت کربوهیدرات ساده و روغن زیتون فرابکر یا تصفعلل ایجاد سلولیت و راه هافقر آهنمضرات مصرف گوجه سبزچرا بدن کم آب می شود ؟افراط در مصرف زولبیا بامتوصیه های غذایی در کیست ترژیم های بسیار کم کالریعمل اسلیو برای چه کسانی لفلفل و لاغرینقش تغذیه در آلزایمزچرا دچار چاقی شکمی هستم؟امگا 3 و تاثیراتش بر روی توصیه هایی جهت افزایش وزرژیم های تک خوریعوامل تشدید کننده میگرننقش دتاکس واتر در لاغریایا میتوان چاقی خود را بهتغذیه و بارداریرژیم شوکعوارض مصرف بیش از حد کافئلاغری با دمنوش؟ آره یا نهنمونه ی رژیم ماه رمضانهمه چیز درباره افزایش وزاختلالات هورمونی در خانمتغذیه و ریزش مورژیم غذایی DASHعوارض رژیم های کم کالریلاغری با دارو ممنوعچند نکته کاربردی برای لاهر آنچه درباره رشد قد بایاز چه زمانی به برنامه غذاتغذیه در آلودگی هواراه های افزایش اشتهاغذاهای کاهنده اشتهالاغری در طی شیردهیچه نوع لاغری ای مناسب استیائسگی را راحت طی کناصلاح سبک زندگی به چه معنتغذیه در زمان اسهالراه های تامین آب مورد نیامقایسه نوشابه رژیمی و نوچه هورمون هایی باعث میشه کم آبی در ماه رمضاناصول صحیح اندازگیری وزنخنک کننده ای برای تابستاراه های جلوگیری از لاغری مقدار مورد نیاز آب روزانچه ویتامینی در زمان روزه به اندازه کافی آب بنوشیدخشکی دهانراهکارهایی برای رفع پف صمقدار مجاز کاهش وزن طی یکچه کسانی به افزایش وزن نیکالری خوراکی های معروف مبهترین ورزش ها برای کاهش دلایل چاقی کودکانرابطه آب خوردن و لاغریمنابع امگا 3نوع پخت چقد بر روی کالری کاهش وزن مهمتر است یا کاهبهترین رژیم کدام است؟بهترین زمان مصرف ویتامیندلایل رها کردن رژیمرابطه سرعت غذا خوردن و چامنابع غذایی آهن را به سبدنکات مهم روزه داریکاهش وزن پایداربی اشتهاییدانه چیاساقه طلایی و لاغریمنابع غذایی حاوی آهننکات تغذیه ای در مصرف کورگلوتن و بیماری سلیاکبی عارضه ترین رژیم لاغریدانه چیا و لاغریسبوس برنج و مزایای آنسوابق تحصیلی و علمیمنابع غذایی سرشار از امگچاقی و هورمون های جنسیپیاده رویی و چربی سوزیدستگاه های لاغریمقالاتیادداشت هااخبارخاطراتكرايوليپوليزصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرکویتیشنچربی سوزی موضعیعکس قبل و بعد لیپوماتیکبرترین دستگاه های لاغریکرایولیپولیز ، کویتیشن ،مکانیسم دستگاههای لاغریسوالات متداول کرایولیپو